Akkor sem csinál semmit a postafelügyelet, ha csak jövő karácsonyra érkezik meg a csomagod
Nem egészen három munkanap van hátra karácsonyig, és a sajtóban megjelent körképek alapján elég nagy bizonyossággal kijelenthető, hogy a hazai csomaglogisztikai hálózat lábai minimum rogyadoznak, egy-két piaci szereplő pedig már napokkal ezelőtt elesett.
Megoldás a problémára jobbára nincs, egy ilyen helyzetben ráadásul a karácsonyi ajándékokra váró egyszeri megrendelő rendkívül korlátozott jogorvoslati eszközökkel élhet csupán, esetleg elhalaszthatja a karácsonyt januárra.
Az ügy már kormányzati szintre eszkalálódott a héten, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pedig dörgedelmes nyilatkozatban közölte, hogy megoldást keres a problémára (sok sikert!) és indokolt esetben "beveti a versenyjogi eszköztárát".

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
Viszonylag kevéssé köztudott, de a Magyarországon működő futárcégek felügyeletére egyébként nem a GVH, hanem a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) van kijelölve a 2012. évi CLIX. törvény (Postatv.) alapján.
Így ennél a hatóságnál kezdeményezhető úgynevezett általános hatósági felügyeleti eljárás postai ügyben. Mielőtt azonban ezen felbátorodva mindenki az NMHH-hoz fordulna jogorvoslatért, gyorsan lehűtöm a kedélyeket: a hatóság honlapján található információk szerint a szervezet csak azt vizsgálja, hogy a postai szolgáltató a Postatv. és végrehajtási rendeletei, valamint saját ÁSZF-je szerint járt-e el.
Így különösen nem rendelkezik hatáskörrel a postai szolgáltatók és ügyfeleik közötti viták eldöntésére és nem dönt a postai küldemények sérülése, elveszése vagy késése miatt felmerülő kártérítési igényekről.
Ilyen ügyekben a postai szolgáltató és az ügyfél között kötött postai szolgáltatási szerződés vitarendezésre vonatkozó szabályai az irányadók - hívja fel a figyelmet a hatóság.
Az NMHH azért nem teljesen vak a felmerülő problémákra, így tavaly októberben jelentette be, hogy hatósági ellenőrzést indít több nagy postai szolgáltatónál a kézbesítési és panaszkezelési problémák elhárítása érdekében. Az ellenőrzésről további részleteket az elmúlt több mint egy évben nem hozott nyilvánosságra a felügyeleti szerv.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az idén év végi csomaglogisztikai káosz kapcsán egyelőre nem szólalt meg.