Beleharap a Google a food bloggerek vacsorájába
A Bloomberg friss beszámolója egy eddig méltánytalanul mellőzött problémával foglalkozik, méghozzá azzal, hogy a különféle generatív AI-eszközök nem csak a food bloggerek tortájából harapnak ki szeleteket, de akár az ünnepi vacsorát is veszélybe sodorhatják. Az AI által generált tartalmak miatt a Google, a Facebook és a Pinterest potenciális aknamezővé váltak a recepteket keresők számára, mivel egyre nehezebben különböztethetők meg a valós, emberek által kipróbált és bevált receptek az AI által több forrásból összeollózott, akár helyenként oltári nagy baromságnak tűnő utasításokat tartalmazó kamureceptektől.
A Google keresőbe épített AI-összefoglalókban megjelenő recepteket vakon követni semmiképp nem jó ötlet – volt olyan receptkereső, aki azt az instrukciót kapta a Google botjától, hogy 3-4 órán át süssön egy süteményt, melynek egy szénné égett teremtmény lett az eredménye. A keresőcég Bloomberghez eljuttatott reakciója szerint a Gemini 3-ra épített AI-összefoglalót érdemes csak kiindulópontként használni, ha valaki egy receptet keres, de ennél többet nem érdemes várni tőle.
Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
A lapnak nyilatkozó alkotók közül többen arról számoltak be, hogy a Google az AI-összefoglalókhoz nem csak összegyűjti és felhasználja az általuk készített tartalmakat, de akár komplett recepteket másol le megváltoztatott instrukciókkal, vagy manipulált ételfotókkal. Így a receptekkel foglalkozó hobbicukrászok, szakácsok és tartalomgyártók forgalma láthatóan óriásit zuhant azóta, hogy széles körben elérhetők a különféle generatív AI-eszközök és chatbotok.
Az ünnepi időszak jellemzően egy kiugró statisztikékat szokott jelenteni a bloggerek számára, de az idei hálaadás az egyik legrosszabbul sült el ebből a szempontból a beszámolók szerint.
A nyilatkozó ételkészítők szerint akár 30-80 százalékkal is csökkent a Google-ből érkező forgalmuk.
Az elsősorban italokkal foglalkozó Inspired Taste munkatársa szerint a kereső valódi Frankenstein-koktélokat hoz létre, és az eredeti recepteket a versenytársak hasonló receptjeivel keveri össze, ráadásul a kattintások aránya 30 százalékkal csökkent. Carrie Forrest, a Clean Eating Kitchen munkatársa szerint két év alatt elvesztette forgalmának és bevételének 80%-át, ezért le kellett építenie csapatát.
Az AI-eszközöket tápláló eredeti receptek készítői tehát láthatatlanabbá válnak, miközben az AI nem tudja replikálni a receptek azon sajátosságát, hogy valaki valóban megfőzte az adott ételt, és komoly munkát fordított annak tökéletesítésére. A háttérbe szoruló valódi alkotók tartalmai nélkül pedig idővel az AI a saját maga által generált tartalmakat fogja megenni.
Via Bloomberg.