Szerző: Koi Tamás

2024. július 10. 11:07

Mobilelőfizetést kötni applikáción keresztül is frusztráló, de legalább nem kell hozzá emberekkel találkozni

A Yepp a hazai piacon egyedülálló mobiltarifának számít, melyre kizárólag digitálisan, applikáción keresztül lehet előfizetni. A sikeres folyamathoz ettől függetlenül kell kitartás és - jelenleg - némi szerencse is.

Tegnap felcsillanhatott a szeme annak, aki soha többé nem kíván távközlési szolgáltató személyes ügyfélszolgálatának még csak a közelébe se menni: a Yettel elhozta az első "digitális előfizetést", ami a cég szerint új szintre emeli az "ügyfélélményt", de legalábbis az előfizetés megkötésével és kezelésével kapcsolatos adminisztrációt. A teljesen digitális előfizetés megkötése azonban egyelőre éppolyan frusztráló lehet, mint a személyes ügyintézés, csak másképp.

A Yettel kommunikációs csapata a Yepp tegnapi bejelentését követően egy demofelületet is az újságírók rendelkezésére bocsátott, amivel kamu adatokat megadva, tét nélkül végig lehet kattintgatni az előfizetési folyamatot, pusztán azzal a céllal, hogy a felülettel és a folyamattal megismerkedhessenek az újságírók.

Juhú! Már csak pár bekezdés, és vége!


Nem hagytam magam behúzni a csőbe, ezért az éles felülettel próbáltam ki, milyen az a szerződéskötési folyamat a mobilpiacon, amit - legalábbis a Yettel szerint - a nagy fintechek vagy streamingszolgáltatók kínálnak.

Ehhez a Yettel applikáció legfrissebb, tegnap megjelent 9.8.0-s verzióját töltöttem le iOS-en, mely mindjárt a nyitóképernyőn felajánlja az új Yepp előfizetés megkötését. 

A folyamat ezt követően logikus ívet ír le, a mobilszám és a SIM típusának kiválasztásával kezdődik minden, de a demo felülethez képest az éles interfész már itt látványosan többet homokórázik, a személyi igazolvány beszkennelésével pedig végképp elválik a demo a valóságtól.

Az éles appban ugyanis a fotók automatikusan készülnek, gyakorlatilag teljesen véletlenszerűen, beleértve a szelfit is, ezért nekem is csak sokadjára sikerült elvégeznem az azonosítást, mert valami mindig félrecsúszott a három fotó egyikén. 

yepp_main

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég

Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Előre befotózott személyit és szelfit sem hagy feltölteni az app, ez gondolom biztonsági okokból van így, a fotók elkészülése utáni 10-20 másodperces, motiváló üzenetekkel kísért homokórázás pedig vélhetően arra kell, hogy a Yettel robotja le tudja egyeztetni az okmányokat a belügyminisztérium adatbázisában szereplő adatokkal és meg tudja állapítani az egyezést az igazolványkép és a szelfi között.

A "digitális mobilelőfizetés" megkötése ezzel együtt is lehozható nagyjából tízperces szintidő alatt, de ehhez egy pillanatra sem remeghet meg az ember keze igazolvány- és szelfifotózás közben és persze az is kell hozzá, hogy a rendszer összes eleme működőképes legyen, ami most még nem minden esetben triviális:

yepp_yolo

A bevezető időszak gyermekbetegségein ugyanakkor remélhetőleg hamar túllendül a Yettel, hiszen a koncepció egyébként telitalálat és abszolút helye van egy ilyen megoldásnak 2024-ben a piacon.

Így azonban még éppúgy szenvedős tud lenni az adminisztrációs folyamat, mint személyes megjelenés esetén, de kétségtelen előny, hogy itt legalább nem kell emberekkel kommunikálni közben...

a címlapról