Szerző: Koi Tamás

2022. július 5. 12:14

Senkit nem érdekelt Párizsban a Deezer tőzsdei debütálása

A zenei streaming szolgáltatások piacán sem terem mindenkinek egyformán babér, még akkor sem, ha az adott cég elsők között lépett piacra saját megoldásával. Ennek egyik ékes példája a francia Deezer szenvedése, mely másodszor futott neki a tőzsdei bevezetésnek.

Emlékszik még valaki a Deezerre? A francia zenei streamingszolgáltató elsők között tette elérhetővé kínálatát Magyarországon, akkor, amikor a Skandináviából érkező Spotify-ról legfeljebb csak ábrándozhattak a magyar előfizetők. A cég aztán az évek során valahogy elvesztette a fonalat (vagy stílszerűen az összhangot), így 2017-től már saját hazájában sem számít piacvezetőnek. 

Popcorn + IT

Több 100 előadás felvétele a HWSW Youtube csatornáján - csatlakozz!

Popcorn + IT Több 100 előadás felvétele a HWSW Youtube csatornáján - csatlakozz!

Ebben a helyzetben a tőzsdei bevezetéstől sem érdemes zajos sikert várni, pláne miután a Deezer egyszer már megpróbálta a párizsi értéktőzsdére, az Euronextre vinni a részvényeit 2015-ben, ám akkor a "kedvezőtlen piaci körülményekre" hivatkozva lefújták az akciót.

A Deezer hét évvel később most ismét nekifutott az IPO-nak, finoman szólva mérsékelt érdeklődés mellett, a cég hétfőn bevezetett papírjainak értéke ugyanis egyetlen nap alatt 8,5 euróról 7,950 euróra csökkent, ezzel egycsapásra mintegy 11%-ot kiradírozva a társaság piaci értékéből.

Összehasonlításképpen az egyik legnagyobb, pontosabban a legnagyobbra nőtt rivális, a Spotfiy 2018 áprilisi tőzsdei bevezetése New Yorkban komoly sikerrel zárult, a svéd cég papírjainak értéke az első napon csaknem 13%-kal nőtt.

a címlapról