Kapkodják a Meta és a Ray-Ban közös okosszemüvegét
A Ray-Ban és Oakley márkák tulajdonosa, az EssilorLuxottica negyedéves eredményjelentésének részeként számokat közölt a Metával közösen piacra dobott Ray-Ban okosszemüveg eladásairól, melyek azt mutatják, hogy az értékesítésből származó bevételt több mint háromszorosára sikerült növelni az év első felében az előző évhez képest. A szemüveg sikere nagyban hozzájárult a vállalat első féléves 14,02 milliárd eurós összértékesítéséhez is, ami éves szinten 7,3 százalékos növekedést jelent, bőven meghaladva az elemzők által jósolt 5,9 százalékot.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A divatmárka és a közösségi óriás partnersége még 2019-re nyúlik vissza. A két cég tavaly ősszel adott ki egy csomó szoftverfrissítést a 2023-ban megjelent termékhez, többek közt érkezett egy emlékeztető funkció, ami a szemüveggel fotózott tartalmakra később egy értesítéssel emlékezteti a felhasználót. A szemüveg már több nyelvről tud fordítani valós időben, ha állóképekre szegezi tekintetét a viselője, de már képes QR-kódok beolvasására is, és a telefonszámokkal közvetlenül hívásokat lehet kezdeményezni.
Az okosszemüveg adaptációja és elfogadottsága tehát láthatóan növekszik a fogyasztók körében, ahogy a funkcionalitásukat is sikerül bővíteni, időközben pedig a konkurensek is megcélozták a piacot. Az Alibaba nemrég mutatta be a Quark AI Glass-t, amelynek piaci debütálása még az idén várható. A szivárgások szerint a Google és az Apple is saját okosszemüveget fejleszt a háttérben.