Hátraarcot nyom a HMD Global az amerikai piacon
A Nokia márka tulajdonosa, a HMD Global bejelentette, hogy takaréklángra teszi tevékenységét az amerikai piacon, ami a jelentések szerint abban nyilvánul meg, hogy teljesen leállította a HMD és Nokia eszközök közvetlen értékesítését. A cég a geopolitikai és gazdasági környezet kihívásait nevezte meg a visszalépés fő okaként, és bár nem bocsátkozott részletekbe, vélhetően a helyi vámokra és a szabályozás bonyolultságára utalhatott, ami jelentősen megnehezítheti tevékenységét.
Ugyan a HMD közleménye nem erősíti meg és mondja ki tisztán az amerikai piacról való teljes kivonulást, a cég weboldala mégis ilyesmit sejtet: a webáruház már nem érhető el, a termékoldalak nem jelenítenek meg vásárlási információkat, csak az Amazonon és más kiskereskedőkön keresztül érhetők el a HMD-termékek – jelentették az amerikai lapok.
Jelentős megtakarítás az OpenStack Cloud Pro szerver szolgáltatással (x) Használja ki az Openstack-alapú virtuális szervereinkre szóló 50%-os kedvezményt az első 3 hónapra - igény szerint óránkénti, havi vagy éves díjszabással!
A cég hangsúlyozza, hogy továbbra is érvényesek az eszközökre vonatkozó garanciák és a szervizelési feltételek, amit a vállalat globális támogatói csapatai kezelnek. Kérdéses még, hogy a lépéssel milyen kiterjedtségű leépítés várható, a cég csupán annyit közölt, hogy „elkötelezett a dolgozók támogatása iránt az átmeneti időszakban”.
A Nokia a mobilpiac egykor fényesen ragyogó csillagából éppúgy hullócsillaggá vált, akárcsak a BlackBerry, ám az előző évtizedben több kísérlet is született a patinás márka megmentésére, illetve átmentésére. Ezek egyike volt a Microsoft-féle felvásárlás, mely végül csúfos bukásnak bizonyult, a Nokia márkanév használatának joga a jelentős szabadalomportfólióval együtt pedig ezt követően került a finnországi HMD-hez, melynek hátterében a legnagyobb tajvani bérgyártó, a Foxconn, illetve annak milliárdos tulajdonosa, Terry Gou állt főrészvényesként. A 2016 decemberében létrejött HMD (mely eredetileg a Hon Hai Mobile Devices rövidítéséből állt össze) a kezdetektől fogva licencelte és használta a "Nokia Mobile" márkanevet, illetve ezen a néven dobott piacra több tucatnyi új butatelefont és okostelefont az évek során.
A HMD ugyanakkor már az eredetileg 2026-ig szóló névhasználati licenc lejárta előtt megkezdte saját újrapozícionálását, átmárkázását, így született meg idén a Human Mobile Devices brand, változatlan rövidítés mellett. A cég azóta gyakorlatilag csak saját márkájának felépítésére fókuszál, az okostelefon-piacon pedig kizárólag saját márkeneves termékekkel állt elő. A társaság legutóbb tavaly nyáron igyekezett nagyot dobbantani a Skyline-nal, illetve a butatelefonok mezőnyében is előrukkolt a saját égisze alatt készülő Barbie-mobillal - hosszú hónapokkal annak bejelentése után.
Az amerikai piacról való visszalépés valójában annyira nem meglepő, de nem is jelenti feltétlen azt, hogy a HMD végleg eltűnne a süllyesztőben. Lehetséges, hogy a gyártó inkább más, jövedelmezőbbnek bizonyuló piacokra fog összpontosítani, például Európára, Ázsiára és Afrika egyes részeire, ahol a megfizethető és jól javítható eszközökre még mindig van kereslet.