:

Szerző: Habók Lilla

2022. július 22. 09:10

A hírfogyasztásban is folyamatosan nő a TikTok szerepe

A keresési szokások mellett a hírfogyasztás megváltozására is jelentős hatást gyakorolnak a TikTokra feltöltött videók, a tizenévesek és a fiatal felnőttek körében egyaránt.

A TikTok szerepének emelkedése a hírforrások között a mindennapokban is jól érzékelhető, és most az Egyesült Királyság médiahatósága, az Office of Communications (Ofcom) ezt kérdőíves-interjús kutatással is alátámasztotta. A tanulmány szerint a brit felnőtt lakosság (!) körében a TikTok számít a leggyorsabban növekvő hírforrásnak, míg 2020-ban csak 1 százalékuk használta ebből a célből a közösségi oldalt, addigra 2022-re 7 százalékra növekedett az arány az Ofcom szerint.

Természetesen a rövid videós közösségi oldalt preferáló hírfogyasztók inkább a fiatal felnőttek, azaz a választ bejelölők fele a 16-24 év közötti korosztályhoz tartozik. A válaszadók szerint többnyire inkább más felhasználóktól értesülnek az oldalon a hírekről (44%), esetleg a barátaiktól és családtagjaiktól (32%), és csak ezt követik a hivatalos hírcsatornák tartalmai (24%). Összességében azonban a TikTok csak hatodik helyen szerepel a hírfogyasztási listában, és még mindig megelőzik többek közt hagyományos hírforrások is - sorrendben a következők a BBC weboldal/alkalmazás (29%), a Twitter (35%), a BBC One televíziós hírcsatorna (36%), a Facebook (40%) és az Instagram (46%).

ofcom_brit_fiatalok_hirfogyasztas_2022
Forrás: Offcom, 2022-es kutatás

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A felnőttekkel szemben, a 12-15 éves felhasználók körében egyértelműen a közösségi média oldalak hódítanak hírfogyasztásban a hagyományos médiával szemben. Az első három helyen az Instagram, a TikTok és a YouTube szerepel, szinte fej-fej mellett 28-29 százalék használja a tizenéves korosztály az oldalakat hírforrásként.

Sokak szerint a közösségi oldalak szerepének növekedése a hírfogyasztásban jelentős probléma, mivel a szolgáltatásokban kifejezetten sok álhírrel és félrevezető információval lehet találkozni. Bár a fiatalok tisztában vannak a problémával, a kutatás szerint mégis jobban értékelik, mert többféle véleményt találhatnak.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.