Szerző: Habók Lilla

2022. július 22. 09:10

A hírfogyasztásban is folyamatosan nő a TikTok szerepe

A keresési szokások mellett a hírfogyasztás megváltozására is jelentős hatást gyakorolnak a TikTokra feltöltött videók, a tizenévesek és a fiatal felnőttek körében egyaránt.

A TikTok szerepének emelkedése a hírforrások között a mindennapokban is jól érzékelhető, és most az Egyesült Királyság médiahatósága, az Office of Communications (Ofcom) ezt kérdőíves-interjús kutatással is alátámasztotta. A tanulmány szerint a brit felnőtt lakosság (!) körében a TikTok számít a leggyorsabban növekvő hírforrásnak, míg 2020-ban csak 1 százalékuk használta ebből a célből a közösségi oldalt, addigra 2022-re 7 százalékra növekedett az arány az Ofcom szerint.

Természetesen a rövid videós közösségi oldalt preferáló hírfogyasztók inkább a fiatal felnőttek, azaz a választ bejelölők fele a 16-24 év közötti korosztályhoz tartozik. A válaszadók szerint többnyire inkább más felhasználóktól értesülnek az oldalon a hírekről (44%), esetleg a barátaiktól és családtagjaiktól (32%), és csak ezt követik a hivatalos hírcsatornák tartalmai (24%). Összességében azonban a TikTok csak hatodik helyen szerepel a hírfogyasztási listában, és még mindig megelőzik többek közt hagyományos hírforrások is - sorrendben a következők a BBC weboldal/alkalmazás (29%), a Twitter (35%), a BBC One televíziós hírcsatorna (36%), a Facebook (40%) és az Instagram (46%).

ofcom_brit_fiatalok_hirfogyasztas_2022
Forrás: Offcom, 2022-es kutatás

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

A felnőttekkel szemben, a 12-15 éves felhasználók körében egyértelműen a közösségi média oldalak hódítanak hírfogyasztásban a hagyományos médiával szemben. Az első három helyen az Instagram, a TikTok és a YouTube szerepel, szinte fej-fej mellett 28-29 százalék használja a tizenéves korosztály az oldalakat hírforrásként.

Sokak szerint a közösségi oldalak szerepének növekedése a hírfogyasztásban jelentős probléma, mivel a szolgáltatásokban kifejezetten sok álhírrel és félrevezető információval lehet találkozni. Bár a fiatalok tisztában vannak a problémával, a kutatás szerint mégis jobban értékelik, mert többféle véleményt találhatnak.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

3

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.