MI-vel ritkítaná a Google a repülőgépek csíkjait
Mivel a fehér, ember alkotta felhőnek tekinthető konzdenzcsíkok visszaverik a Földről érkező infravörös sugárzást, így fokozzák a felmelegedést, és ezáltal a globális felmelegedés hatását - a jelenség ráadásul a repülés teljes éghajlati hatásának körülbelül 35 százalékát teheti ki. A kondenzcsík voltaképpen vízgőz, ami jégként kondenzálódik a repülőgépek hajtóműveiből kibocsátott koromrészecskékre.
Kialakulásához bizonyos légköri körülmények szükségesek: a levegőnek nagyon hidegnek, párásnak kell lennie, így értelemszerűen a jelenség is úgy kerülhető el, ha kisebb páratartalmú helyen repülnek a járművek, ehhez nem muszáj az irány megváltoztatása, elég lehet a repülési magasság megfelelő beállítása.
Kollektív sárfürdő egy kiszivárgott fejvadász db-ben Tanmese egy Temuról rendelt fejvadász cégről és a hazai IT morális talapzatról lelépő, elit öngyilkos alakulatáról.
A Google és a Breakthrough közösen fejlesztett egy olyan mesterségesintelligencia-alapú, prediktív térképet, ami képes előrejelezni a kondenzcsíkok kialakulását a környezeti jellemzőket figyelembe véve. A megoldás kifejlesztéséhez a szakemberek több tízezer műholdképet használtak fel, majd az időjárási és repülési adatok hozzáadásával végül készítettek egy modellt, ami képes kiszámítani, hol a legnagyobb az esély a kondenzcsíkok kialakulására.
Az American Airlines pilótái hat hónap alatt 70 tesztrepülést folytattak le a térképek használata mellett, eredményeik szerint a megoldással 54 százalékkal sikerült csökkenteni a kialakult kondenzcsíkok mennyiségét.
A Google ezzel kapcsolatos tanulmányát egyelőre még nem vizsgálták felül, de a cég már benyújtotta egy tudományos folyóiratnak. A légitársaság szűkebb körű tesztje mellett további kutatásokra van szükség ahhoz, hogy a megoldás sikeressége igazolható legyen nagyobb léptékben is.