Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. január 12. 11:58

A Microsofté is lehetett volna a Figma, de nem kellett neki

Újabb részletek derültek ki az Adobe megaüzletének előzményeiről.

Tavaly szeptemberben robbant a hír a megállapodásról, hogy az Adobe gigantikus összegért, húszmilliárd dollárért viszi a 2011-ben alapított Figma startupot, melynek öt évvel később kiadott product design toolja az évek során a mobilapplikáció- és webdizájnerek kedvencévé, egyben az Adobe XD szoftver konkurenciájává vált. Az akvízició az Adobe fennállásának eddigi messze legnagyobb akvizíciós ügylete, ami jelenleg még az Egyesült Királyság és az Európai Unió versenyügyi hatóságainak jóváhagyására vár.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Egy friss hatósági dokumentumból kiderül, hogy az Adobe-val folytatott tárgyalások idején tavaly egy másik óriáscéget is megkeresett a Figma vezetője, Dylan Field egy potenciális üzlet lehetőségével, amit a dokumentumok csak „Party A” félként említenek. Az ügyhez közel álló források az információt kiszúró CNBC számára megerősítették, hogy ez a másik fél a Microsoft volt.

A Microsoft és a Figma közti találkozók tavaly májusban kezdődtek, végül konkrét felvásárlási ajánlattétel nem történt, mivel a redmondiak nem mutattak komolyabb érdeklődést a tervezőszoftver iránt, ami egyébként rendkívüli népszerűségnek örvend a Microsofton belül.

Field ennek ellenére próbálta felhajtani az összeget: miután júliusban arra jutottak, hogy az Adobe 20 milliárd dollárt fizetne a Figmáért, Field 23 milliárd dollárt javasolt az Adobe vezetőjének, aki közölte, hogy nem hajlandóak emelni az ajánlaton, és az újabb körben pedzegetett, némileg lealkudott 21,5 milliárd dolláros árra is nemet mondtak, kitartóan maradva a 20 milliárd dollárnál.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.