Egyetlen ábrán, hogy áll most a DIGI a magyar mobilpiacon
Ismét közzétette a magyar mobilpiac helyzetére vonatkozó jelentését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A szervezet szerint a tavalyi második félév egyik legnagyobb piaci változása a DIGI Távközlési Kft. mobilszolgáltatásának megjelenése volt, jóllehet azt maga a hatóság is megjegyzi, hogy a tesztüzem egyelőre nem keltett különösebb piaci turbulenciákat. Hogy mennyire nem, azt a jelentésből kiragadott egyetlen ábrán mutatnánk meg, mely a DIGI piaci részesedését elég jól szemlélteti:

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Ha már itt tartunk, ezt az ábrát elemezgetve folyton-folyvást az a képzete támadhat az embernek, hogy a magyar mobilszolgáltatók között talán mégsincs akkora ÖLDÖKLŐ verseny, ahogy azt az operátorok állítják. Vagy a magyar előfizetőknek egyszerűen csak nem számít, mit tesznek eléjük, logószínek alapján szavaznak.
Ha a változásokat számszerűsíteni szeretnénk, akkor nagyjából a következőkre jutunk:
- A Magyar Telekom piacrészesedése négy év alatt 0,2%-ot,
- a Telenoré 2,7%-ot,
- a Vodafone-é pedig 1,9%-ot változott.
Mindezt hasonló piacméret mellett. A négyéves időszakban egyébként a Telenor bukott a legtöbbet, és nem különösebben nehéz megjósolni, hogy ez a tendencia folytatódni fog, mivel a Vodafone a UPC bekebelezésével olyan újabb frontot nyithat majd a következő években, ahol nehezebb lesz helytállnia egy vezetékes szolgáltatásokkal nem rendelkező versenytársnak.