Szerző: Koi Tamás

2020. április 30. 14:43

Egyetlen ábrán, hogy áll most a DIGI a magyar mobilpiacon

Első alkalommal mutatja meg egy meglehetősen szemléletes ábrán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azt, hogy a tavaly indult negyedik mobilszolgáltató mostanra mekkora szeletet tudott kihasítani magának a tortából.

Ismét közzétette a magyar mobilpiac helyzetére vonatkozó jelentését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A szervezet szerint a tavalyi második félév egyik legnagyobb piaci változása a DIGI Távközlési Kft. mobilszolgáltatásának megjelenése volt, jóllehet azt maga a hatóság is megjegyzi, hogy a tesztüzem egyelőre nem keltett különösebb piaci turbulenciákat. Hogy mennyire nem, azt a jelentésből kiragadott egyetlen ábrán mutatnánk meg, mely a DIGI piaci részesedését elég jól szemlélteti:

nmhh19
forrás: nmhh

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ha már itt tartunk, ezt az ábrát elemezgetve folyton-folyvást az a képzete támadhat az embernek, hogy a magyar mobilszolgáltatók között talán mégsincs akkora ÖLDÖKLŐ verseny, ahogy azt az operátorok állítják. Vagy a magyar előfizetőknek egyszerűen csak nem számít, mit tesznek eléjük, logószínek alapján szavaznak.

Ha a változásokat számszerűsíteni szeretnénk, akkor nagyjából a következőkre jutunk:

  • A Magyar Telekom piacrészesedése négy év alatt 0,2%-ot,
  • a Telenoré 2,7%-ot,
  • a Vodafone-é pedig 1,9%-ot változott.

Mindezt hasonló piacméret mellett. A négyéves időszakban egyébként a Telenor bukott a legtöbbet, és nem különösebben nehéz megjósolni, hogy ez a tendencia folytatódni fog, mivel a Vodafone a UPC bekebelezésével olyan újabb frontot nyithat majd a következő években, ahol nehezebb lesz helytállnia egy vezetékes szolgáltatásokkal nem rendelkező versenytársnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról