Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. október 3. 10:30

4000 forintért jöhet a reklámmentes Facebook és Instagram

10-13 euróba kerülhetnek majd a Meta hirdetéseket mellőző közösségi szolgáltatásai, amivel az európai hatóságoknak szeretne megfelelni.

A The Wall Street Journal belsős forrásai szerint a közeljövőben két módon lehetne hozzáférni a Facebook és Instagram szolgáltatásokhoz az Európai Unióban, legalábbis a Meta által mérlegelt új modellben, amit nemsokára bevezethet. A régóta emlegett, hirdetésmentes „fizetős” szolgáltatások ára havi 10-13 euró (3800-5000 forint) lenne, míg az ingyen hozzáférhető verziók használatához a felhasználónak bele kellene egyeznie a személyre szabott hirdetések megjelenítésébe - vélhetően ez lesz a reklámmentes terv része (SNA - Subscription no Ads) aminek a bevezetését a közösségi óriás megígérte az európai szabályozóknak.

A fizetős szolgáltatások esetén asztali gépen a 10 eurós havidíjba egy Facebook- vagy Instagram-fiók számítana bele, minden további hozzákapcsolt fiók további 6 euróba kerülne, míg mobileszközökön egy fiók ára 13 euró lenne, mivel az Apple és a Google alkalmazásboltjai által felszámított jutalékokat a Meta a felhasználóra terhelné.

meta_fizetos

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hosszú ideje folyik már a harc a közösségi óriás és az európai szabályozó hatóságok közt a hirdetéskövető szolgáltatások, illetve az adatok kezelése miatt felmerülő jogsértések kapcsán. Nemrég került pont a személyre szabott hirdetések megjelenítése körül kialakult uniós vita végére is: öt év jogi csatározás után a Meta végül beleegyezett abba, hogy egyértelmű hozzájárulást kérjen az Instagram és Facebook szolgáltatások európai felhasználóitól, mielőtt személyre szabott hirdetésekkel célozná meg őket. Az ír adatvédelmi hatóság januárban vágott bírságot a céghez jogsértések miatt, melynek eredményeként a cég módosította a személyes adatok felhasználásának jogalapját a Facebookon és Instagramon zajló reklámozáshoz az Európai Unió területén.

Az unió legfelsőbb bírósági szerve, az Európai Unió Bírósága (EUB) júliusban ennél is messzebb menve úgy határozott,  hogy a Metának korlátoznia kell személyre szabott hirdetései elérését a régióban, és a Facebook közösségi platformon a felhasználók egyértelmű hozzájárulását kell kérnie ahhoz, hogy reklámokat jelenítsen meg számukra a felület. A határozatban a bíróság kimondja, hogy az oldal üzemeltetőjének bizonyítania kell, hogy az emberek önként adtak engedélyt az adatgyűjtésre.

Nick Clegg, a cég globális ügyeiért felelős elnöke augusztus végén jelentette be, hogy az európai Facebook- és Instagram-felhasználók még több opciót kapnak a Meta tartalomajánló algoritmusainak kikapcsolásához. Utóbbi platformon a Reels és a Stories formátumok mellett a keresésekhez is beállíthatják, hogy a listázott tartalmakat időrendben mutassa a platform, és ne a Meta algoritmusai által előre rangsorolt posztok kerüljenek kiemelésre a szemük elé, ami többek közt a felhasználó korábbi interakciói és érdeklődési köre alapján válogat. Ezt az uniós digitális szolgáltatásokról szóló törvénynek (DSA) való megfelelés érdekében vezette be a cég, ami a nagy online platformokat arra kötelezi, hogy biztosítsanak leiratkozási lehetőséget a személyre szabott ajánlásokról.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról