:

Szerző: Habók Lilla

2022. június 2. 10:27

Erősödik az okosóra-eladás a fitneszkarkötőkhöz képest

Egyre több olcsó és kevésbé olcsó okosóra fogy, ami az okoskarkötő eladásokra is látványos hatással van. A régebben népszerűnek számító, olcsóbb karkötők eladási darabszáma 2020 utolsó negyedéve óta folyamatosan esik.

Fordulópont közeledik a viselhető eszközök piacán, ahol az okoskarperecek eladásait rohamléptekkel közelítik az okosórák. Egyelőre továbbra is a karkötőkből fogy több, de a teljes piacra (okosórák és okoskarkötők együtt) vonatkozó, 41,7 milliós eladott darabszám 4 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest a Canalys elemzése szerint. Ezzel szemben az okosórák 32 milliós eladása 15 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten.

A teljesértékű okosórák mellett az alapszintű (100 dollár alatti) modelleket is beleszámítva az órák az összes viselhető eszköz eladásának 76,6 százalékát tették ki a negyedévben a jelentés szerint. Eközben pedig az egyszerűbb fitneszkarpántok eladása 10 millió alá zuhant, ami látványos esés a 2019 végi csúcsot jelentő 27,9 millióval összevetve. Az alapfunkcionalitással rendelkező órák a felhasználók számára ésszerű választásnak tűnnek az okoskarkötőkhöz képest, mivel nagyobb a kijelzőjük, több funkcióval rendelkeznek a karperecekhez viszonyítva és hosszabb az üzemidejük.

canalys_elemzes_2022q1
Hatodik negyedéve csökken az olcsó karkötők eladása (Forrás: Canalys)

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az okosóra értékesítések élén természetesen továbbra is az Apple áll. Főleg a Watch Series 7-nek köszönhetően a 9,2 millió eladott Apple-okosóra a piaci részesedés 28,9 százalékát teszi ki. Második helyen, szinte holtversenyben 3,4-3,4 millió eladással a Huawei és a Samsung sorakozik. Egy hajszállal még a kínai vállalat vezet a Canalys szerint, azonban 18 százalékpontot vesztett a mostani negyedévre az előző éves eredményéhez képest az amerikai szankciók súlya alatt. Míg a dél-koreai gyártó 53 százalékos éves növekedéssel érte el a dobogós helyet a Galaxy Watch 4 sikerével.

Ugyancsak szinte fej-fej mellett a következő két helyet a Xiaomi és a Garmin viszi. A Xiaomi 1,7 millió eladott példánya főként a 100 dollár alatti modellekből adódik. A Garmin ötödik helyezése 1,6 millió eladott darabbal viszont bevétel szintjén valójában a harmadik helynek felelne meg, ami a prémium szegmensben megjelenő 500 dollár felett kapható modelljeinek köszönhető. Ebben a kategóriában található többek közt a januárban megjelent, érintőkijelzővel ellátott Garmin Fenix 7 széria is.

A Canalys riportjával szinte egyidőben jelent meg a Counterpoint Research szokásos negyedéves okosórapiaci jelentése is, amely nagyjából hasonló sorrendet mutat, viszont a Samsungot sorolja előre a Huaweihez képest. Hozzáteszi, hogy a régiók közül egyedül Európában nem nőtt az igény az okosórák iránt. Míg az Apple és a Samsung iránti kereslet emelkedett, addig a Garmin és a Fitbit feltűnően gyengén teljesített a kontinensen. Abban viszont mindkét piaci jelentés egyetért, hogy a régóta várt Google-okosóra, vagyis a már nevet is kapott Pixel Watch nagy változásokat hozhat a viselhető eszközök piacán.

Október 13-án 6 alkalmas, 18 órás CI/CD alapozó képzést indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról