Szerző: Habók Lilla

2022. június 2. 10:27

Erősödik az okosóra-eladás a fitneszkarkötőkhöz képest

Egyre több olcsó és kevésbé olcsó okosóra fogy, ami az okoskarkötő eladásokra is látványos hatással van. A régebben népszerűnek számító, olcsóbb karkötők eladási darabszáma 2020 utolsó negyedéve óta folyamatosan esik.

Fordulópont közeledik a viselhető eszközök piacán, ahol az okoskarperecek eladásait rohamléptekkel közelítik az okosórák. Egyelőre továbbra is a karkötőkből fogy több, de a teljes piacra (okosórák és okoskarkötők együtt) vonatkozó, 41,7 milliós eladott darabszám 4 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest a Canalys elemzése szerint. Ezzel szemben az okosórák 32 milliós eladása 15 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten.

A teljesértékű okosórák mellett az alapszintű (100 dollár alatti) modelleket is beleszámítva az órák az összes viselhető eszköz eladásának 76,6 százalékát tették ki a negyedévben a jelentés szerint. Eközben pedig az egyszerűbb fitneszkarpántok eladása 10 millió alá zuhant, ami látványos esés a 2019 végi csúcsot jelentő 27,9 millióval összevetve. Az alapfunkcionalitással rendelkező órák a felhasználók számára ésszerű választásnak tűnnek az okoskarkötőkhöz képest, mivel nagyobb a kijelzőjük, több funkcióval rendelkeznek a karperecekhez viszonyítva és hosszabb az üzemidejük.

canalys_elemzes_2022q1
Hatodik negyedéve csökken az olcsó karkötők eladása (Forrás: Canalys)

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az okosóra értékesítések élén természetesen továbbra is az Apple áll. Főleg a Watch Series 7-nek köszönhetően a 9,2 millió eladott Apple-okosóra a piaci részesedés 28,9 százalékát teszi ki. Második helyen, szinte holtversenyben 3,4-3,4 millió eladással a Huawei és a Samsung sorakozik. Egy hajszállal még a kínai vállalat vezet a Canalys szerint, azonban 18 százalékpontot vesztett a mostani negyedévre az előző éves eredményéhez képest az amerikai szankciók súlya alatt. Míg a dél-koreai gyártó 53 százalékos éves növekedéssel érte el a dobogós helyet a Galaxy Watch 4 sikerével.

Ugyancsak szinte fej-fej mellett a következő két helyet a Xiaomi és a Garmin viszi. A Xiaomi 1,7 millió eladott példánya főként a 100 dollár alatti modellekből adódik. A Garmin ötödik helyezése 1,6 millió eladott darabbal viszont bevétel szintjén valójában a harmadik helynek felelne meg, ami a prémium szegmensben megjelenő 500 dollár felett kapható modelljeinek köszönhető. Ebben a kategóriában található többek közt a januárban megjelent, érintőkijelzővel ellátott Garmin Fenix 7 széria is.

A Canalys riportjával szinte egyidőben jelent meg a Counterpoint Research szokásos negyedéves okosórapiaci jelentése is, amely nagyjából hasonló sorrendet mutat, viszont a Samsungot sorolja előre a Huaweihez képest. Hozzáteszi, hogy a régiók közül egyedül Európában nem nőtt az igény az okosórák iránt. Míg az Apple és a Samsung iránti kereslet emelkedett, addig a Garmin és a Fitbit feltűnően gyengén teljesített a kontinensen. Abban viszont mindkét piaci jelentés egyetért, hogy a régóta várt Google-okosóra, vagyis a már nevet is kapott Pixel Watch nagy változásokat hozhat a viselhető eszközök piacán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról