Jól fogynak az új iPhone-ok, itthon (is) a Pro a sláger
Az idei iPhone termékvonallal az Apple szokatlanul nagyot kockáztatott, de egyelőre bejönni látszik az átalakított Pro, az új Air és a jelentősen felturbózott sima 17-es iPhone-okkal kapcsolatos termékstratégia.
Éppen egy hónappal ezelőtt került forgalomba az Apple idei új iPhone-termékvonala, a 17-es széria, mely a cupertinóiak eddigi egyik legmerészebb termékfrissítését hozta el a cég legkeresettebb termékeiből álló okostelefon-portfóliójába.
A Pro széria jelentős átdizájnolása, egy vadonatúj, pengevékony változat, az Air megjelenése, illetve a sima 17-es modell ráncfelvarrása együtt készíthetik elő a terepet az Apple jövőbeni új termékstratégiájának, melyben helyet kell találni majd a várhatóan jövőre érkező, hajlítható kijelzős iPhone-nak is.
Addig is azonban a 17-es szériának egy meglehetősen turbulens időszakban kell jól teljesítenie. Az első sell-through jelentésekből ugyanakkor arra lehet következtetni, hogy az új portfólióval sikerült lendületet vinni az eladásokba, legalábbis erre utalnak a Counterpoint Research friss számai, melyek nem az első egy hónap, hanem csak az első 10 nap eladásait tükrözik.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
Ezek alapján a teljes termékvonal eladásai mintegy 14%-kal nőtt éves szinten, miközben a teljes volumennek idén is nagyjából a háromnegyede valamelyik Pro-szériás készülék, melynek nagyobb variánsa, az iPhone 17 Pro Max továbbra is a legkeresettebb modellnek számít az Egyesült Államokban.
Jól teljesít emellett a teljesítményben és egyéb paraméterekben, így elsősorban a kijelzőtechnológiában jelentősen felturbózott iPhone 17 sorozat is, mely különösen Kínában keresett típus, míg az Apple által kisebbfajta mérnöki csodaként aposztrofált Air-t valamivel többen keresik, mint a tavalyi iPhone 16 Plus-t, amit - legalábbis kijelzőméretben - felváltott. A penge-iPhone iránti keresletről egyben sokat elárul, hogy az Air eladások összességében a teljes volumen csupán 3%-át tették ki az értékesítés kezdetén.
Itthon is jobban keresik, mint tavaly
Az új iPhone-sorozat iránt Magyarországon is erősebb az érdeklődés, mint az egy évvel korábbi széria esetében - a lapunkhoz eljutott információk szerint itthon is a Pro család modelljeinek van a legnagyobb sikere. A HWSW rögtönzött piacfelmérése alapján a sima és Pro modellek esetében jelenleg általános a készlethiány akár operátornál akár szakkereskedésekben próbálja valaki beszerezni a telefont, míg az Air változatnak szinte minden kiszerelése elérhető raktárról Magyarországon.
Az Apple saját webshopja Magyarországra jelenleg 7-10 munkanap alatt vállal szállítást a Pro, illetve 2-3 hét alatt a Pro Max és sima iPhone 17 modellekre, míg az Air összes változatából azonnali készletelérést biztosít.