Szerző: Koi Tamás

2023. február 27. 09:28

Komoly identitásváltás jön a Nokiánál

Markáns lépésre szánta el magát Finnország egyik legnagyobb technológiai vállalata, az elsősorban telekommunikációs hálózati eszközöket gyártó Nokia. A cég hatvan év után lecseréli a logóját, de ezen túl a vállalati struktúrára is komoly változások várhatnak a nem is olyan távoli jövőben.

Lezárta átalakítási folyamatának első fázisát a finn Nokia, melynek 2020-ban kinevezett jelenlegi vezetője, Pekka Lundmark a barcelonai Mobile World Congress hivatalos megnyitása előtt egy nappal bejelentette, hogy az átalakuló cég mintegy rímelve a transzformációs folyamatokra lecseréli 60 éve változatlanul használt, ikonikus kék színű logóját.

A Nokia számára az előző évtized fájdalmas változásokkal járt, miközben a legfontosabb piacán, a mobilhálózati eszközök szegmensében a kínai szereplők és a legnagyobb európai riválisnak számító Ericsson egyre több tenderen győzte le a finn óriást. 

nokia_mwc
fotó: hwsw

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A vállalat 2013-ban először szakított a Siemens-szel, így a Nokia-Simenes Networks hálózati megoldásokat szállító divízió neve Nokia Networksre változott, majd egy évvel később a mobiltelefonokat gyártó üzletág a Microsofthoz került, hogy aztán a redmondi vállalat az egész divíziót kukázza.

A Nokia számára az 5G-éra kezdete sem feltétlenül volt sikertörténetként elkönyvelhető, a versenytársak megoldásai eleinte technológiai fejlettségüket tekintve rendre felülmúlták a gyártó termékeit.

Ebben az időszakban érkezett a céghez vissza Pekka Lundmark vezérigazgatóként, aki a társaság aranykorában, 1990-től 2000-ig több vezető pozíciót is betöltött a Nokiánál. 

A vezető három évvel ezelőtt egy három lépcsőfokból álló átalakítási stratégiát jelentett be korábban, melynek az első fázisa (reset) zárult most, egyben ezt nyomatékosítva a logócserével. A cég ezzel együtt a jövőben termékstrukturáját is igyekszik átpozícionálni, így bár a Nokia mobilhálózati eszközök továbbra is elérhetők maradnak az operátorok számára, a finnek egyre hangsúlyosabban nyitottak az olyan új területek felé, mint a gyárautomatizálás és az adatközpontok üzemeltetése.

A stratégia kifizetődő lehet, a mobilhálózati eszközöket beszállító cégekre nehezedő nyomás ugyanis egyre jelentősebb a jelenlegi gazdasági környezetben, amikor az operátorok igyekeznek visszafogni költségeiket. Ennek egyik markáns jele, hogy a Nokia legfőbb európai versenytársa. az Ericsson éppen múlt héten jelentett be egy 8500 főt érintő, globális létszámcsökkentési intézkedést.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról