Szerző: Habók Lilla

2022. április 21. 09:14

Kevesek számára kifizetődő a véleményvezérség

Az influenszer-élet kevésbé csillogó, mint ahogy azt sokan gondolják. A közösségi médiában folyamatosan pénzt hozó tartalmakat közzétevő felhasználók valójában vállalkozásokat tartanak fenn, amiben sok a munka, de bizonytalan a bevétel.

A fiatalok számára vonzó "munkakörnek" tűnik manapság a közösségi médiában való tartalomkészítés a támogatóktól érkező juttatásokért cserébe. Viszonylag kevés kézzelfogható adatunk van azonban arról, hogy a tartalomkészítők hány százalékának, és mennyire térül meg az alkotásba fektetett munkaórák száma. A profilokban elhelyezett hivatkozásokkal foglalkozó Linktree ebbe ad most betekintést 9,5 ezer alkotó kérdőíves válaszadásai, illetve saját statisztikai adatai alapján.

Összesen 4,2 milliárd közösségi média felhasználó van a vállalat számításai szerint, akik közül nagyjából 500 millió próbál bevételt szerezni az egyéniségével és a digitális platformokon közzétett készségeivel, de közülük csak 200 millió tartozik az alkotó kategóriába. Az alkotók vagyis tartalomkészítők a befolyásuk, kreativitásuk és készségeik segítségével monetizálják valamilyen formában közösségüket - a kutatás szempontjából tetszőleges közösségi platformon.

Még utóbbi kategóriát is különböző szintekre bonthatjuk a követők mérete alapján. Az 1000 alatti követővel rendelkező 23 millió alkotónál még mindig csak szabadidős tevékenységnek tekinthető a pénzszerzés. A félprofi 139 millió felhasználó 1-10 ezer követőt tudhat magáénak, míg a 10-100 ezres bázissal rendelkező profik 41 millióan vannak. Efölött már a szakértők táborába tartozik a 4 milliós influenszer csapat.

influenszer_kezdo_bevetel_fizetes
A kezdő influenszerek bevallott éves bevételei (Forrás: Linktree)

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A kezdő, vagyis kevesebb mint 12 hónapos tapasztalattal rendelkező kategóriába a kutatás válaszadóinak 36 százaléka tartozik, akiknek több mint fele még egyáltalán nem szerzett bevételt, és csak 6 százalékuk keresett már több mint 10 ezer dollárt. Sőt, a magát teljes állásban tartalomkészítőnek valló felhasználók közül 46 százalék ezer dollárnál kevesebbet keres évente. Összességében csak 12 százalékra illik a csillogó influenszer-lét, akik évi 50 ezer dollár felett zsebelik be a bevételt, illetve 5 százalék pedig 100 ezer dollár fölött.

Bár azt hihetnénk, hogy a márkákkal kötött megállapodások fizetnek ilyen jól, de ez a kutatás eredménye szerint nem igaz. Az alkotók kétharmada még nem is kötött ilyen szerződést. Akinek volt már fizetős együttműködése, az is teljesen bizonytalan és alkalmi bevételi forrásnak tartja a márkák reklámozását.

influenszer_brand_megallapodas
Influenszer bevételi források (Forrás: Linktree)

A bevételi bizonytalanság mellett a kutatás rámutat, hogy a közösségi tartalomkészítők nagy százaléka küzd stresszel. Bevételtől függetlenül 39 százalékuk folyamatosan próbálja csökkenteni a stresszt az életében. A teljes állású, vagyis magas bevétellel rendelkező alkotók 13 százaléka pedig extrém magas stresszről számolt be a munkájával kapcsolatban. A sok követővel sok feladat is jár, hiszen folyamatosan készíteni kell a közösségnek megfelelő tartalmakat, válaszolni a hozzászólóknak, vagy épp tárgyalni a cégekkel az együttműködési lehetőségekről, hiszen valójában az influenszerség is egy saját egyéni vagy éppen kisvállalkozás.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról