Szerző: Koi Tamás

2021. június 3. 09:54

Instagramon formálódik a Telekom fiatalokat célzó ajánlata

A fókuszcsoportos kutatást emelte egészen új szintre a Magyar Telekom azzal, hogy az Instagramon keresztül szavaztatta meg a fiatalokat egy nekik szóló új ajánlat tartalmáról.

Jelentős részben az Instagramon érkező reakciókat figyelembe véve alakította ki új, kifejezetten az Y és a Z generációkat célzó, Kraft nevű ajánlatát a Magyar Telekom. A cég azt állítja, hogy az Instagram Story funkción keresztül egymillió 20-29 éves felhasználó bevonásával állította össze új "ajánlatát" - a Telekom saját Instagram-fiókjának egyébként ennél jóval kevesebb, mintegy 22 ezer követője van jelenleg.

A Telekom által kiadott közlemény szerint a közösségi felületen érkezett válaszok alapján a korosztály tagjai számára létfontosságú a mobilinternetelérés, azonban azt felelősen beosztva használják fel, és leginkább akkor hagyatkoznak az adatkeretükre, amikor a kollégiumi WiFi rossz minőségű, vagy utazás közben támad kedvük szörfözni. Nem csak akkor ütik el az időt netezéssel, amikor egyedül vannak, a közös kirándulások, utazások során is elmaradhatatlan a mobilnet, amit szívesen meg is osztanak egymással.

generationz_mobile

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A válaszok a 15 GB és a végtelen mobilnet között oszlottak meg leginkább, előbbi esetben a keret túllépésekor a felhasználók szívesen ruháznak be extra adatra. A szolgáltató szerint a prekoncepciók ellenére az Y és Z generáció tagjai nem csak online kommunikálnak egymással: bár a beérkező válaszok szerint a többség valóban neten keresztül telefonál, azonban 46%-uk inkább a hagyományos hívást preferálja. A fiatalok túlnyomó többsége (72%-a) mindazonáltal az írásos kapcsolattartást részesíti előnyben.

A felmérés szerint a videók elsöprő sikert aratnak a fiatalok között, ahogy a legjobb grafikájú játékokkal is szívesen töltenek időt. Az önállósodás igénye szembetűnő: a 20-29 évesek 68%-a fizeti saját mobilszámláját, de a rokonság megkerülhetetlen faktor a mobilszolgáltató-választásánál, hiszen a megkérdezettek 70%-a vallja, hogy az előfizetői hűség „családban marad”.

A válaszokat feldolgozva a vállalat tisztább képet kapott a fiatalok igényeiről, és a visszajelzések alapján kétféle Kraft ajánlatopcióval állt elő, a végleges, bevezetendő ajánlatról való döntést a fiatalokra bízva. A rövid távra tervezőknek, hektikus nethasználóknak 7 napos bővítőket az 500 MB-ostól a szinte korlátlan, 85 GB-os adatkeretig, illetve az olykor többet telefonálók lebeszélhető percekkel is gazdagíthatják alapcsomagjukat. A másik ajánlatopció, 30 napos bővítőkkel az előre tervező személyiségeknek ideális, kiegyensúlyozottabb nethasználati szokásokkal - utóbbi korlátairól egyelőre nem tett közzé részleteket a szolgáltató. 

Hogy a Kraft ajánlat pontosan milyen formát ölt majd, arról egyelőre semmit nem tudni, a Telekom mindenestre következetesen nem díjcsomagként hivatkozik rá, így elképzelhető, hogy az valamilyen, már meglévő előfizetés mellé aktiválható opcióként jelenik majd meg.

A szolgáltató az ajánlat végső formájáról ma este indít újabb szavazást az Instagramon.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról