Szerző: Koi Tamás

2020. június 16. 10:43

Egyre népszerűbb hírforrássá válik az Instagram

Az új koronavírus világjárvány és más, a tavaszt meghatározó események (pl. az amerikai zavargások) jelentős mértékben megváltoztatták a hírfogyasztási szokásokat, így minden eddiginél többen követték a történéseket a különböző közösségi platformokon, ám a nagy többség továbbra sem tartja megbízható hírforrásnak a Facebookot, a Twittert vagy éppen az Instagramot.

A pár évvel ezelőtti helyzethez képest máshogy és többet használjuk a különböző közösségi platformokat hírfogyasztásra, többek közt az idei tavasz meghatározó eseményeinek, így elsősorban az új koronavírus világjárványnak és az amerikai zavargásoknak köszönhetően - derül ki a Reuters Institute 2020-as digitálismédia-hírfogyasztást összegző riportjából.

Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy az eredetileg fotómegosztó platformként startoló Instagramot ma már annyian használják hírfogyasztásra, mint a Twittert, a trendek pedig azt jelzik, hogy a Facebook tulajdonában lévő szolgáltatásra ezen a téren további növekedés vár.

A több országban zajló kutatás többek közt rámutat, hogy az Instagramot a megkérdezettek valamivel több mint egyharmada használja, míg a 25 év alatti fiatalok körében a kétharmados ez az arány. Az összes válaszoló 11%-a hírforrásként is tekint a szolgáltatásra, ami egyrészt kétszeres növekedést jelent a két évvel ezelőtti időszakhoz képest, másrészt ezzel az Instagram mindössze egy százalékponttal marad csak el a Twittertől. Az alapvetően vizualitásra építő Instagram népszerűségének jót tett, hogy az elmúlt hónapokban több, képi eszközökkel könnyen és gyorsan elmesélhető sztori vagy hír jelent meg.

Biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum témákkal folytatjuk

Május 18-19-én lesz HWSW free! meetup-sorozat következő állomása.

Biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum témákkal folytatjuk Május 18-19-én lesz HWSW free! meetup-sorozat következő állomása.

A legfontosabb történések kapcsán a közösségi platformokon megjelenő híreket ugyanakkor továbbra is erős fenntartásokkal kezeli a többség. Így a megkérdezettek mindössze 26%-a állította, hogy megbízott a közösségi oldalakon az új koronavírus járvánnyal kapcsolatban megjelenő információkban, míg a kormányok és nagy hírszájtok, ügynökségek bizalmi indexe egyaránt 59%-on állt úgy, hogy valamivel többen állították, hogy egyáltalán nem bíznak a kormányok által terjesztett információkban, mint a sajtóhírekben.

A koronavírus megjelenése a riport szerint egyébként jól mérhetően növelte a hírforrások iránti bizalmat, ez a kutatók szerint elsősorban annak volt köszönhető, hogy a hírfogyasztók a legnehezebb időkben a "nemzeti egység" elve alapján úgy tekintettek a forrásokra, hogy azok alapvetően ugyanazt a jó ügyet - a koronavírus elleni küzdelmet - támogatják.

 

a címlapról