Szerző: Hlács Ferenc

2020. június 3. 12:03

Tarolt a Zoom az első negyedévben

Biztonsági botrányai ellenére kiemelkedő növekedést produkált a videokonferencia platform.

Rendkívül sikeres első üzleti negyedévet zárt a Zoom: a cég pénzügyi naptárja szerint idén április 30-cal lezárult, 2021 Q1-es időszakban a vállalat lendületét a sorozatos biztonsági fiaskók sem tudták megtörni. A videokonferencia platform bevétele brutális, 169 százalékos növekedést produkált az egy évvel korábbi eredményekhez képest, ami összesen 328,2 millió dollárt jelent. A Zoom menetelésének természetesen a koronavírus világjárvány adta a legnagyobb lökést, ami miatt rengeteg dolgozó és diák is távmunkára vagy épp távoktatásba kényszerült. A vállalat az időszakban 27 millió dolláros profitot termelt - ez ugyancsak nagyon látványos előrelépés, egy évvel ezelőtt ugyanis a Zoom még 0,2 milliós nyereségről számolt be.

Pénzügyi jelentésében a cég külön kitér rá, hogy ingyenes felhasználóinak tábora is példátlan növekedésen van túl - ahhoz többek között világszerte mintegy 100 ezer iskola is csatlakozott az online tanórák levezényeléséhez. A vállalat ügyfélbázisának felépítésébe is betekintést adott: mára mintegy 265400, tíznél több alkalmazottat foglalkoztató cég használ Zoomot, ami jókora, 354 százalékos növekedés a megelőző év első negyedévéhez képest. Az elmúlt 12 hónapban továbbá a cégnek 769 ügyfele volt, amely 100 ezer dollárnál nagyobb összeggel járult hozzá bevételeihez - ez szintén látványos, 90 százalékos növekedés a tavalyi Q1-hez viszonyítva. A Zoom a következő negyedévben 495-500 millió dolláros bevételre számít, a teljes 2021-es pénzügyi évre vonatkozóan pedig 1,78 és 1,8 milliárd dollár közé becsli várható forgalmát.

zoomill

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x)

Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x) Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Az elmúlt hónapok biztonsági botrányai tehát nem voltak fájdalmas hatással a vállalat üzleti teljesítményére, és az év további szakasza kapcsán sem tudták letörni a Zoom várakozásait - pedig a közelmúltban bőven akadtak problémák a cég háza táján. Miközben a szolgáltatás felhasználószáma meredeken nőtt, annak hiányosságaira is fény derült, a legemlékezetesebb ezek közül kétségkívül a "Zoombombing" jelenség volt - a szolgáltatás lehetővé tette, hogy illetéktelen felhasználók az online meetingek azonosítójának megtippelésével csatlakozzanak hívásokhoz. A cég kommunikációja sem volt makulátlan, miután először hamisan állította, hogy szolgáltatása a videohívásokhoz végpontok közötti titkosítást használ, majd később napi aktív felhasználószáma kapcsán is erősen túlzott.

Szerencsére a botránysorozat után a cég rohamtempóban kezdte javítani platformját, kötelezővé tette az online meetingek jelszavas védelmét az ingyenes fiókoknál, illetve május elején egy titkosítási megoldásokat fejlesztő céget is felvásárolt, amelynek technológiájára várhatóan a videochatek valódi végpontok közötti titkosítását építi majd fel.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról