Szerző: Hlács Ferenc

2019. december 9. 11:45

Az Adobe veszi meg a Facebook VR szobrászalkalmazását

Az Oculus Mediummal értékes közösséget szerezhet az Adobe, amelyet igyekszik is megőrizni. A Facebook eközben egyre nagyobb lendülettel formálja át VR-es törekvéseit.

Az Adobe-nak adja tovább VR szobrászalkalmazását a Facebook, az Oculus Medium egyelőre ismeretlen összegért cserél gazdát. Az eladás meglepő, a közösségi óriás ugyanis az elmúlt években rengeteg pénzt és erőforrást ölt a VR-es 3D-modellező szoftverbe. Utóbbi aránylag kicsi, de aktív közössége mindenesetre örülhet, hiszen az Adobe-nál vélhetően jó kezekben lesz az alkotókat célzó szoftver, főleg ha az más termékeivel is integrálja majd azt.

A Facebook oldalán ezzel párhuzamosan látszik, hogy a vállalat tempósan rajzolja át VR-stratégiáját: nincs két hete, hogy a cég bejelentette, felvásárolja a VR játékok között rendkívül népszerű, több mint egymillió példányban eladott Beat Sabert fejlesztő Beat Gamest. Az árról a cég akkor is hallgatott, azt viszont elárulta, a későbbiekben további stúdiók felvásárlását is tervezi.

oculusmedium

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A vállalat tehát egyre inkább a játékokra helyezi a hangsúlyt a VR szegmensben, az Oculus más jellegű termékeitől pedig igyekszik szabadulni. A cégnek ráadásul van egy másik, a Mediumhoz hasonló terméke is, a Quill 2.0 - igaz, utóbbi inkább a Google-től ismert VR rajzolóappra, a Tilt Brush-ra emlékezetet, mintsem egy 3D modellező alkalmazásra, mint a frissen eladott app.

Ami a Mediumot illeti, a felvásárlással egyelőre semmi nem változik az alkalmazásban, 2020-ban azonban elkezdi pumpálni bele az új tartalmakat az Adobe, amely új funkciókat és egyéb fejlesztéseket is ígér majd a szoftverhez. A Medium eredetileg inkább a hobbistákat vette célkeresztbe, közönségében ugyanakkor játékfejlesztők és művészek is ott vannak, akikhez most az Adobe szerezhet elérést, és akik így a cég más termékei mellett is jobb eséllyel köteleződhetnek el - az app meglévő közösségét a vállalat mindenképp igyekszik majd a későbbiekben is megőrizni. Az Adobe portfóliójában az új szerzemény a Substance 3D textúrakészítő szoftvert egészíti majd ki.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról