Szerző: Hlács Ferenc

2019. november 29. 12:13:00

A Beat Games felvásárlásával bővíti VR portfólióját a Facebook

A rendkívül népszerű Beat Saber fejlesztője a Facebook-Oculus szárnyai alatt működik tovább.

Akinek az elmúlt egy-két évben volt szerencséje VR headseteket kipróbálni, jó eséllyel találkozott már a Beat Saberrel: a játékban a zene ütemére, fénykardokkal szabdalhatunk szét felénk tartó dobozokat. Az aránylag egyszerű cím mára kifejezetten népszerűvé vált a szárnyait továbbra is bontogató szegmensben - ami úgy néz ki a Facebooknak is feltűnt, a vállalat ugyanis bejelentette, felvásárolja a játék mögött álló Beat Games stúdiót. A megállapodás részletei egyelőre nem ismertek.

Az akvizícióval a csapat az Oculus Studioshoz csatlakozik, miközben megtartja függetlenül működő, prágai főhadiszállását. Közleményében a Facebook azt is sietett hangsúlyozni, hogy a felvásárlás az említett, több mint egymillió példányban eladott Beat Saberre sem lesz hatással, ahhoz továbbra is érkeznek majd új tartalmak és frissítések, minden jelenleg is támogatott platformra.

beatsaber

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

A vállalat továbbá arról is beszélt, a játékban a moddolási lehetőségeket is igyekszik majd megőrizni - persze legális keretek között. Ahogy a TechCrunch is említi, a Beat Saber rajongóinak egyik kedvenc funkciójáról van szó, amellyel többek között egyedi dalok is feltölthetők a játékba, ehhez pedig elég a megfelelő hangfájlt birtokolni. Bár a Facebook alapvetően nem zárkózik el a moddolás elől, a cég valószínűleg jóval szigorúbban figyeli majd az esetlegesen jogsértő tartalmakat.

A Facebook szerint a Beat Games felvásárlása csak a kezdet, a későbbiekben további stúdiókkal bővülhet a cég portfóliója. Noha konkrétumokat ezzel kapcsolatban a vállalat nem közölt, annyit elárult, várakozásai szerint 2020 kiemelkedő év lesz a VR szegmensében. A kisebb stúdiók bekebelezése egyébként a cég riválisaitól sem idegen, hasonló taktikát folytat a Microsoft és a Sony is. Az ugyanakkor kifejezetten meglepő, hogy a Facebook nem használja ki pozícióját, hogy saját platformján tegye exkluzívvá a sikercímet - persze nincs kizárva, hogy a későbbiekben a stúdió zászlaja alatt megjelenő címekkel már nem lesz ilyen megengedő.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 25. 01:20

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.

Aggasztó adatok?

6

Elvan a gyerek, ha mobilozik

2020. február 24. 09:46

Aggódnak érte, mégis engedik a hazai fiatal felnőtt szülők gyerekeinek az okoseszköz-használatot.