Újabb eljárás indul a Google szétvagdalásáról
Indul az Egyesült Államok kontra Google adtech-per jóvátételi szakasza, melynek a végén a keresőcégre ismét strukturális változások várhatnak.
Hétfőn kezdetét veszi az idei második jóvátételi eljárás a Google ellen, alig néhány héttel azután, hogy a keresőcég számára kedvező véget ért az első, melynek tétje a vállalat strukturális átalakítása volt. Ezúttal az online hirdetési megoldások piaca a harctér, ahol szintén komoly a tét.
A mostani jóvátételi szakasz a jogsértés tényét idén nyári ítélet egyenes folyománya - az eljárás éppen egy évvel ezelőtt kezdődött, amikor az amerikai igazságügyminisztérium (DOJ) azzal citálta bíróság elé a Google-t, hogy a cég komplex szolgáltatás-hálózatot épített ki az évek során, részben akvizíciókon keresztül, az adtech-eszközök használatát korlátozta, illetve manipulálta a hirdetési aukciókat.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az eset nem csak az amerikai versenyjog számára jelentett vörös vonalat, hiszen az Európai Unióban is indult gyakorlatilag ugyanezzel a potenciális visszaéléssel kapcsolatban eljárás, mely éppen szeptember elején, 2,95 milliárd eurós bírság kiszabásával ért véget. Bár az EU ebben az eljárásban is előírhatta volna a strukturális változásokat, a Bizottság maradt a relatív kevés visszatartó erőt képviselő bírságolás mellett (ezzel a Google-t az elmúlt tíz évben összesen 11,6 milliárd euróra bírságolták).
A Google a DOJ-jal folytatott első, az online keresőpiaci monopóliumról csörtéjében augusztusban már megúszta a feldarabolást, ez azonban a mostani ügyben eljáró bírót, Leonie Brinkema-t nem kötelezi.
A jóvátételi szakasz meghallgatásai előreláthatóan két hétig tartanak majd, a Google pedig az ítélethozatalt követően fellebbezhet, az ügy teljes lezárása ezért évekig húzódhat.