Indul a második antitröszt-per a Google ellen az USA-ban
Hétfőn elindult a második USA kontra Google per, melyben az alperesnek ezúttal azt róják fel, hogy az online hirdetések piacán versenyellenes tevékenységet folytatva monopóliumot épített ki.
Éppen csak kimondta a bíróság első fokon, hogy a Google monopóliumot épített az online keresőszolgáltatások piacán, máris új per elé néz az Egyesült Államokban a cég. Ezúttal az online hirdetések, illetve az azokkal összefüggő szolgáltatások, technológiák piacán merült fel, hogy hogy a vállalat jogellenesen korlátozta a versenyt.
Az ügyészi indítvány szerint komplex szolgáltatás-hálózatot épített ki az évek során, részben akvizíciókon keresztül, az adtech-eszközök használatát korlátozta, illetve manipulálta a hirdetési aukciókat.
Kollektív sárfürdő egy kiszivárgott fejvadász db-ben Tanmese egy Temuról rendelt fejvadász cégről és a hazai IT morális talapzatról lelépő, elit öngyilkos alakulatáról.
Az ügy háttere gyakorlatilag ugyanaz, amiért az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban is folyik már versenyjogi vizsgálat, illetve különböző fázisokban lévő eljárás a Google ellen. Ezek kivétel nélkül azt sérelmezik, hogy a társaság egyszerre van jelen termékeivel a digitális hirdetések megjelenítésében, értékesítésében és közvetítésében, mely lehetővé teszi a cég számára, hogy a versenytárs szolgáltatókat különböző módszerekkel szisztematikusan kiszorítsa a piacról.
Az Egyesült Államok jogrendje szerint először arról hoz majd ítéletet a bíró, hogy a jogsértés ténye fennáll, illetve fennállt-e, ezt követően következhetnek a korrekciós intézkedések. Az ügyészség jelen esetben azt szeretné elérni, ha a Google minimum az Ad Manager platformot értékesítené - ez a termék a bírósági dokumentumok szerint 2020-ban a vállalat árbevételének 4,1%-át, működési profitjának pedig 1,5%-át adta.