Androidon is szerencsét próbál az Apple TV+
Egyáltalán nem jellemző, hogy az Apple saját szolgáltatásból készít androidos verziót, de az Apple TV+ esetében láthatóan kivételt kell tennie a további növekedés érdekében.
Az Apple TV+, az Apple előfizetéses videostreaming-szolgáltatása eddig képtelen volt komolyabb nyomot hagyni a streamingpiacon, dacára a mögötte álló gigantikus ökoszisztémának és a katalógusában elérhető néhány igazán szórakoztató alkotásnak. A cég terjeszkedési stratégiájában újabb fontos lépés lehet, hogy az Apple TV+ már iPhone-on kívül más mobileszközökön is elérhetővé válik az androidos mobilalkalmazás érkezésével, amivel még több felhasználót szerezhet a szolgáltatás a nemzetközi piacon.
Az Apple-re egyáltalán nem jellemző az androidos alkalmazások fejlesztése, ezzel a cég kilép a saját határai közül, és innentől kezdve még több korlát omlik le az egyik fontos bevételi lábként szolgáló Services, azaz szolgáltatások üzletág növekedése előtt. Az Egyesült Államokban lényegesebben többen használnak iPhone-t, mint androidos készülékeket, de a globális piacot nézve 72 százalékot fed le az Android a Statcounter friss számai szerint. Egy androidos alkalmazás kiadása így lényegesen kibővítheti a streamingszolgáltatás lehetőségeit.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Apple szolgáltatásait összefogó Services üzletág tavaly 100 milliárd dollár bevételt hozott a cégnek, ez a második legjövedelmezőbb üzleti láb az iPhone-eladások után. A részleg magába foglalja az előfizetéseket, a hirdetéseket, az App Store-t, az Apple Musicot és az Apple TV+-t is, aminek egyelőre nem sikerült még igazán népszerűvé válnia.
A cég soha nem közölte az Apple TV+ nézettségi számát, de a Nielsen becslései szerint elenyésző arányról van szó. Az amerikai felhasználóknak havi 10 dollárt kell fizetniük a szolgáltatásért, ami több csomagban is megtalálható az iCloud-tárhely, az Apple Music és más előfizetések mellett.
Az Apple-nek a jelek szerint most minden eddiginél nagyobb szüksége van arra, hogy a nézőszámot valahogy növelni tudja, a tengerentúlon ugyanis a statisztikák szerint tavaly év végén még a Paramount Plus is megelőzte, ezzel felhasználói bázisát tekintve a cég platformja jelenleg nincs az öt legnépszerűbb streamingszolgáltató között az Egyesült Államokban. Az Apple tavaly októberben az Amazonnal kötött disztribúciós megállapodást, amely az Apple TV+ tartalmait külön előfizetési díj (havi 9,99 dollár) ellenében elérhetővé teszi a Prime Video szolgáltatáson belül, annak kvázi egyik csatornájaként.
Ha ez nem lenne elég, az Apple szolgáltatása kénytelen szembenézni jelenleg a legnagyobb lemorzsolódással, igaz, ebben közrejátszhat az, hogy a vállalat számos termékéhez több hónapig tartó grátisz előfizetést csomagol, amit sokan nem hosszabbítanak meg és még a fizetős időszak előtt lemondanak.