Széles körben is rajtolnak a YouTube ingyenes játékai
A YouTube megkezdte a Playables bevezetését, ami egyelőre csak 75 játékot kínál, de jól jelzi, hogy a videómegosztó a Netflixhez hasonlóan játékpiaci babérokra vágyik.
A YouTube elkezdte kiterjeszteni az ingyenes játékokat kínáló „alkalmazásboltja”, a Playables elérhetőségét, ami a következő napokban és hetekben a videómegosztó kezdőlapja mellett a androidos és iOS-es YouTube appon belül is láthatóvá válik egyre több felhasználó számára, dedikált fül alatt.
A tavaly novemberben indított tesztüzem során csak az amerikai előfizetéses felhasználók ismerkedhettek meg a casual játékokkal, de a későbbiekben már nem feltétel a Premium csomag használata. Az egyes régiókban és országokban fokozatosan indul a szolgáltatás, a bejelentéssel együtt az Amerikai Egyesült Államokon kívül az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Kanadában.
A Playables kínálatában egyelőre kevesebb mint 100, egészen pontosan 75 mobiljáték található, köztük az Angry Birds Showdown, a Words of Wonders, a Cut the Rope, a Tomb of the Mask és a Trivia Crack programok.
Mivel a YouTube Playables nem monetizálja a játékokat, tehát nincsenek fizetős letöltések, vagy alkalmazáson belüli vásárlások, így követlenül nem versenytársa a nagy digitális alkalmazásáruházaknak, és nem szegi meg az Apple szabályzatait sem.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Ettől függetlenül az App Store ingyenes játékainak konkurenciája lehet, melyek hirdetések révén generálnak bevételt, és a későbbiekben nem elképzelhetetlen az sem, hogy a Google a YouTube ingyenes játékaiba is ékel majd hirdetésmegjelenítéseket, bár egyelőre nem közölt konkrétumot azzal kapcsolatban, hogy miként tervezi bevételi forrássá tenni az új szolgáltatást.
Nem csak a YouTube próbál teret nyerni a játékok, elsősorban casual játékok piacán, ezen munkálkodott a Netflix is az elmúlt években. A Fortnite-ot fejlesztő Epic Games pedig az új uniós szabályozások lehetőségén kapva tervez játékboltot indítani Európában.