:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. október 11. 13:32

Egyedi jelzést alkotott az Adobe az MI-vel készült tartalmakhoz

Az új Content Credential nevű jelzést a felhasználók maguk adhatják hozzá a mesterséges intelligencia segítségével készült képek, videók és PDF-ek metaadataihoz.

Az Adobe más cégekkel közösen megalkotott egy jelzést, ami arra szolgál, hogy megkülönböztethetővé tegye a mesterséges intelligencia által generált tartalmakat. A cég által „átláthatóság” szimbólumának nevezett Content Credentials ikon az Adobe fotó- és videószerkesztő szoftvereivel (Photoshop, Premiere), illetve a Microsoft Bing képgenerátorán keresztül adható hozzá az egyes képek, videók és PDF-fájlok metaadataihoz, a készítő önbevallásával. Az online megtekinthető képek esetében a kurzort a jel fölé húzva az internetezők egy legördülő menüben kaphatnak részletes információkat az adott tartalom tulajdonjogával, az elkészítéséhez használt MI-eszközzel és a média produkciójával kapcsolatos más részletekről.

A grafikai szoftverfejlesztő a tartalmak forrásának és eredetének igazolására létrehozott műszaki szabványokkal foglalkozó  Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) tagjaként hozta létre a jelzést más cégekkel, többek közt az Arm, az Intel, a Microsoft és a Truepic is tagja a csoportnak. A többi vállalat a következő hónapok során kezdi meg a szimbólum használatát, a Microsoft például az eddig használt egyéni vízjelet váltja le az új ikonra hamarosan a Bing Image Generator segítségével létrehozott tartalmakban.

contentcred

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Andy Parsons, az Adobe Content Authenticity Initiative vezető igazgatója szerint a szimbólum egy olyasfajta jelzést ad az egyes tartalmak összetételéről, mint az ételek esetében a tápanyagcímkék, és átláthatóvá teszi a tartalom létrehozásának körülményeit és eszközeit. Mivel az információ a metaadatok közé is beépül, ezért a látható szimbólummal járó információk nem tüntethetők el például Photoshoppal.

A generatív MI-szolgáltatások térnyerésével egyre inkább középpontba került az algoritmusok és a valódi emberi alkotók által készített alkotások megkülönböztetése és jelzése, különösen az egyre nagyobb problémát jelentő deepfake videók miatt, amelynek következtében egyre nagyobb a nyomás a cégek mellett a szabályozó hatóságokon is.

Számos technológiai vállalat, köztük az Adobe is aláírt már egy megállapodást a Fehér Házzal, hogy vízjelrendszereket fejlesszenek ki az MI által generált adatok azonosítására. A Google eddig a SynthID nevű tartalomjelölővel állt elő, ami szintén a metaadatokban jelzi a generátor eszközök használatát, a Digimarc pedig kiadott egy digitális vízjelet, amely szerzői jogi információkat tartalmaz.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 29. 08:48

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.