Új szabályt vezet be a Google a kamuértékelések ellen
24 órás időablakot hagy a keresőcég a digitális alkalmazásboltjába beküldött felhasználói vélemények és értékelések nyilvánossá válása előtt, hogy jobb eséllyel szűrhesse ki a nem autentikus, vagy félrevezető céllal íródott visszajelzéseket.
Új irányelvet vezet be a Google a Play Áruházban, amivel a korábbinál több ideig tart majd egy-egy felhasználói értékelés és vélemény nyilvánossá válása a digitális appbolt felületén. A változtatással a benyújtott visszajelzések megjelenéséig akár 24 órát is kell majd várni a beküldéstől számítva, ami idő alatt a keresőcég jobb eséllyel szúrhatja ki a gyanús, félrevezető vagy kamuértékeléseket, illetve visszajelzéseket. A 24 órás időablak - ami lehet kevesebb is - közben a fejlesztők továbbra is kommentálhatnak és interakcióba léphetnek a Play Áruházban hagyott értékelések vagy vélemények beküldőivel, csak azok nem lesznek azonnal láthatók a nyilvánosság számára.
Az újítás bevezetését minden bizonnyal a törvényhozók oldaláról érkező nyomás is sürgette: az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyelete tavaly vizsgálatot indított a Google és az Amazon ellen annak megállapítására, hogy vajon eleget tesznek-e saját platformjaikon terjedő, félrevezető kamuvélemények kigyomlálásáért. A hamis vélemények és értékelések sok fejlesztő számára okoznak problémát, főleg az alkalmazásuk népszerűségét szándékosan rontó, tömegesen beküldött rosszindulatú hozzászólások.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Eddig több alkalommal előfordult, hogy hiteltelen kritikák érkeztek tömegesen egy-egy program alá, a szűrőrendszernek nem mindig sikerül megbirkóznia a feladattal. A vélemények és visszajelzések főleg a fejlesztők számára hasznosak (amennyiben építő jellegűek), de sok teret hagynak a manipuláló tevékenység és a visszaélések támogatására.
Az egyik megoldandó probléma a lefizetett felhasználók által beküldött vásárolt kritikáké: bár a Google szabályai nem teszik lehetővé a fejlesztők számára, hogy fizessenek a pozitív értékelésekért, számos cég kínál ilyen szolgáltatásokat. A felülvizsgálatra teret adó 24 óra megkönnyíti a keresőóriás dolgát, hogy ezeket a kampányokat is azonosíthassa és leállítsa. A hamisnak vagy spamnek minősülő vélemények közé tartoznak azok az értékelések is, amik pontatlanok, vagy amiket több alkalommal, bombázásszerűen küldtek be egy fiók alól.