Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. március 18. 14:05

Többségbe kerültek az 5G-s okostelefonok

Sorra gördülnek ki az újabb 5G-s okostelefonok, és miután az Apple is belépett a klubba, még több felhasználó választ magának ilyen típusú készüléket.

Az 5G-s bázisállomások és a piacra kerülő kompatibilis mobileszközök növekvő számának meglett az eredménye, 2022 január az első olyan hónap a történelemben, amikor az 5G-s telefonok eladási számai túlszárnyalták a legfeljebb 4G-képes modellekét. A Counterpoint Research elemzőcég friss, globális piacot lefedő jelentése szerint ebben pedig az iPhone-ok is nagy szerepet játszanak.

A januárban elkelt készülékek 51 százalékában van már 5G modem, a leglátványosabban pedig Kína, Nyugat-Európa és Észak-Amerika felhasználói kapkodtak az ilyen típusú telefonok után. Kína értelemszerűen élen jár ebben, a piaci részesedése 84 százalék, ráadásul bázisállomásból már 1,4 milliót telepített, az országban széles és hozzáférhető kínálat van 5G-s mobilokból is.

5g_telefon_penetráció

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Észak-Amerika és Nyugat-Európa esetében 73 és 76 százalék az 5G-s mobilok penetrációja. Észak-Amerikában az összes eladás felét az Apple modelljei teszik ki, annak ellenére, hogy a cupertinóiak későn érkeztek a piacra. Mivel már az új iPhone SE is kapott 5G-támogatást, ez a szám várhatóan gyorsabban fog nőni a következő hónapokban.

Androidos térfélen a legnépszerűbb telefonok a 250-400 dolláros árkategóriában mozognak, míg Ázsia és Latin-Amerika felhasználói rárepültek a 150-200 dolláros készülékekre, amik az összes 5G-s telefon eladás ötödét teszik ki.

Piaci részesedés tekintetében az androidos gyártók globális listáját a Samsung vezeti 12 százalékkal, őt követi a Xiaomi, a Vivo majd az Oppo 11-10 százalékokkal. Az Apple részesedése pedig összesen 37 százalék a globális eladásokból.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról