Szerző: HIRDETÉS

2025. december 5. 09:22

Főnix emeli még magasabbra a hazai vezető mobilszervizt

A távközlési javítóüzemek, szervizek hatékony működtetése rugalmas IT-rendszert követel, mivel egyszerre kell biztosítani az eszközök javítását, logisztikáját és az ügyfélkiszolgálást. A saját integrált aftersales rendszert fejlesztő TMX Mobile Solution Szerviz nemrég nagyvolumenű projektet zárt le, melynek köszönhetően az ügyfelek online felületen vagy mobilalkalmazáson keresztül indíthatják el a javításokat, nyomon követhetik a státuszt, valamint értékesíthetik használt készülékeiket.

Pezseg a másodlagos mobilpiac, egyre kevesebb új mobil talál gazdára, míg a felújított készülékek eladásai folyamatosan nőnek: részben amiatt, hogy a vásárlók csökkenteni szeretnék kiadásaikat, másrészt egyre fontosabbnak tartják a környezetbarát, tudatosabb vásárlást. Ebben a folyamatban fontos szerepük van a szervizcégeknek, melyek üzemeltetéshez ma már nem elég a hatékony, gyors és olcsó munka hármasa. Az idők során legalább ennyire fontossá vált,  hogy egy szerviz milyen rugalmasan tud a nagy külföldi ügyfelek API felületéhez csatlakozni, azon keresztül adatot fogadni és visszaadni.

A mobileszközök javításában és a hozzá kapcsolódó logisztikai, ügyfélszolgálati szolgáltatásokban több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező TMX Mobile Solution Szerviz nemrég fejezte be saját integrált aftersales rendszere fejlesztését, amivel  a szerviz- és logisztikai folyamatok átláthatóbbá, gyorsabbá és gördülékenyebbé válhatnak mind hazai, a régiós vagy végfelhasználó (B2C) ügyfelek számára.

A szerviz 2019-ben kezdte meg a moduláris felépítésű rendszer fejlesztését az NKFI pályázaton elnyert keretből finanszírozva, hogy lefedje a mobilkészülékek teljes életciklusát a magyar és a közép-kelet-európai régióban. A projekt célja az volt, hogy egy olyan integrált platform jöjjön létre, amely egyszerre szolgálja ki a végfelhasználókat, a bolthálózatokat, a mobilszolgáltatókat, valamint a vállalati ügyfeleket. A vállalások közé tartozott egy online és mobil felület létrehozása, amelyen keresztül a meghibásodott készülékek javítása egyszerűen igényelhető, a javítás státusza nyomon követhető, illetve lehetőség nyílik a használt készülékek értékesítésére vagy újrahasznosításra. A projekt részeként jött létre a háztól-házig logisztikai szolgáltatás, valamint a flottamenedzsment rendszer bevezetése is, amely a cégek és intézmények számára kínál átfogó megoldást az eszközök beszerzésétől egészen azok selejtezéséig.

szerviz

A rendszer több szinten nyújt előnyöket, onnantól kezdve, hogy egy helyen kezeli a készülékjavítások teljes folyamatát, a logisztikai szolgáltatásokat és a használt készülékek piacát. A vállalati és intézményi ügyfelek számára kínált flottamenedzsment a beszerzéstől kezdve a nyilvántartáson és a szervizen át egészen a selejtezésig lefedi az eszközök teljes életciklusát. Az egyik legfontosabb elem pedig az egyszerűen integrálható API- és interfészrendszer, amely megkönnyíti a partnerek bekapcsolását a központi folyamatokba. Az ügyfelek online felületen vagy mobilalkalmazáson keresztül indíthatják el a javításokat, nyomon követhetik a státuszt, valamint értékesíthetik használt készülékeiket.

A szolgáltatók és partnerek számára átláthatóbb döntéshozatalt támogató üzleti intelligencia és riporting modulok adatalapú működést tesznek lehetővé, és mivel a rendszer több nyelven – jelenleg magyarul, angolul és németül – is elérhető, így a nemzetközi piacon is használható.

Modul modul után


A Főnix névre keresztelt moduláris ERP megoldást a belsős IT csapat  a szerviz- és logisztikai folyamatok mély ismeretére építette fel. A cég három nagy részre bontva vitte végig a fejlesztést és vezette be az egyes modulokat az elmúlt hat év során. Első lépésben egy olyan logisztikai hubot alakított ki, mely képes B2C és B2B partnerek számára is készülékek beküldésére és érkeztetésére. A modul alapvetően háztól-házig szolgáltatást és teljes életút követést kínál, de képes használt készülékek adás-vételére (buyback) és kölcsönkészülék készlet kezelésre is.

A második modul maga a szerviz munkalapkezelője és az alkatrész-, illetve raktárkezelést támogatja. Ez a legösszetettebb modul, hiszen a cég majdnem minden piaconlévő mobilgyártó márkaszervizeként működik (Samsung, Apple, Xiaomi, stb.) és minden partnernek más gyártói rendszere és lejelentési folyamata van, amit kezelni kell. Raktárkezelésben szintén minden gyártó eltérő módon kezeli a készletét és annak lejelentését. A javítás és készlet lejelentését kritikus figyelemmel kell kezelni és nem szabad hibázni, mert súlyos veszteségeket jelenthet egy szerviz számára.

refurbish

A harmadik szakaszban készült el az üzleti intelligencia és reporting modul, amivel követni lehet a folyamatosan változó trendeket és előrejelezni a következő időszakra várt kapacitást, eszköz- és alkatrészkészletet. Ekkor került bevezetésre a piacra lépést támogató mobilapplikáció és weboldal, amely egyaránt a végfelhasználókat és az üzleti partnereket szolgálja ki.

Folyamatosan fejleszthető keretrendszer


A rendszer jellemzője, hogy nem statikus, hanem folyamatosan fejleszthető keretrendszerként működik. Mérföldkőnek számított az is, hogy sikerült integrálni egy vezető nemzetközi biztosítót a működésbe, mely nem csupán egy új partner bekapcsolását jelentette, hanem azt is bizonyította, hogy a rendszer képes rugalmasan alkalmazkodni a speciális piaci igényekhez.

Mivel a biztosítói szektor sajátos követelményeket támaszt a készülékjavítási folyamatokkal szemben, így a fejlesztés részeként a rendszer új modulokkal bővült, amelyek kifejezetten a telefonok tesztelésére és optikai grade-elésére fókuszálnak. Az értékelési folyamat során a készülékek állapotát a biztosító által meghatározott paraméterek szerint rögzítik, így az eredmények teljes mértékben megfelelnek az ügyfél belső előírásainak. A biztosítóval való együttműködés során a rendszer közvetlen adatbázis-kapcsolaton keresztül továbbítja a méréseket és az értékeléseket, így az adatok valós időben, biztonságosan érkeznek a partnerhez. Ez az átláthatóság és sebesség nemcsak a biztosító, hanem a végfelhasználók számára is kézzelfogható előnyöket nyújt.

A szervizvállalat vállalásai számszerűsíthető eredményekben is megmutatkoztak. A TMX jelenleg évente több mint 100 ezer készüléket javít, mindezt kevesebb mint 200 fős csapatlétszámmal. A bevizsgálási és tesztelési folyamatban havonta 15-20 ezer készüléket dolgoznak fel. A teljesen javíthatatlan eszközöket pedig környezetbarát módon kezelik és semmisítik meg.

 [A TMX Mobile Solution Szerviz Kft. megbízásából készített, fizetett anyag.]

a címlapról

CODE

0

Vibe codingban nyomul előre a Google

2025. december 5. 12:22

A keresőóriás partnerséget kötött a Replit startuppal, mely időközben meghódította az Anthropic Claude Code és a Cursor területét.