Szerző: Habók Lilla

2022. február 18. 11:29

Tovább növeli podcast-birodalmát a Spotify

Még több adatot szeretne tudni a Spotify a podcast hallgatókról, hogy tovább növelje a hallgatószámot és a hirdetőket is minél több statisztikai adattal kiszolgálja, ezáltal jobb színben tűnjön fel a konkurensekkel vívott csatában. A Podsights és a Chartable felvásárlása ebben segíti majd a streaming platformot.

Két podcast elemző cég felvásárlását jelentette be egyszerre a Spotify, amelyek közül a Podsights hirdetések mérésével, a Chartable pedig a podcastok analitikájával foglalkozik. Mindkét vállalat elsősorban a pixeles követést használja, azaz a podcasterek a műsoraikban elhelyezett jelölések segítségével nyomon követhetik, hogy ki hallgatta a műsoraikat, hallotta-e a hirdetéseket, és a reklámok hatására hová kattintott tovább.

A streamingcég az új technológiák segítségével szeretné majd bizonyítani a hirdetőknek, hogy a podcastokba fektetett összegek hogyan térülnek meg a platformon. Idővel pedig a megoldások a Spotify többi szolgáltatásába is beépülhetnek, a Podsights hirdetésmérő funkcióit bevetné a vállalat a zenék közé tett reklámoknál, valamint a videós és vizuális (display) hirdetéseknél is.

A Chartable funkcionalitása elsősorban inkább a tartalomkészítőket támogatná, és a 2020. novemberében, 235 millió dollárért felvásárolt Megaphone megoldáscsomagba épülne be - várhatóan ezt követően megszűnik a Chartable különálló platformja. Az újonnan akvirált szolgáltatás lényege, hogy a podcast hallgatókról részletes adatokat biztosít, és ezáltal pontosabban célozhatóvá teszi a közönséget, segít még több hallgatót bevonzani.

chartable_grafikon
grafikonok a Chartable felületén

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Spotify-t mostanában több támadás érte, hogy nincsenek világos irányelvei a felületén közzétehető beszélgetős tartalmakról. A vállalat viszont láthatóan nem mondott le a podcast piacon történő terjeszkedéséről, amelyet már nagyjából 3 éve folyamatosan erősít újabbnál újabb technológiák (pl. Anchor, Megaphone) és tartalomgyártó stúdiók (pl. Gimlet, Parcast, The Ringer) felvásárlásokkal. Két éve jelentek meg a podcastokban a személyre szabott hirdetések, és ezzel párhuzamosan indult el a vállalat a hirdetőknek adott pontosabb kimutatások felé a hallgatók eléréséről, a podcastok megnyitásáról vagy a reklámok végighallgatásáról. Ezt a területet erősíti a Podsights és a Chartable felvásárlása is, amelynek árát egyébként nem tette nyilvánossá a vállalat.

2021 negyedik negyedévében a Spotify 3,6 millió podcast-hallgatóról számolt be pénzügyi negyedéves jelentésében, ami 400 ezres növekedést jelentett az előző negyedévhez képest. A növekvő hallgatószám a hirdetőket is egyre inkább vonzza a formátum felé, legalábbis a vállalat reményei szerint. Khurrum Malik, a Spotify üzleti hirdetésekért felelős vezetője a közleményben kitért rá, hogy a vállalatok egyre nagyobb költségkeretet kapnak a podcast hirdetésekre, viszont ezért cserébe mérőszámokat és adatokat várnak el a platformtól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról