Szerző: Hlács Ferenc

2021. február 4. 11:28

Tempósan gyarapodott 2020 végén a Spotify-hallgatók tábora

A zenestreaming szolgáltatás már 345 millió havi aktív felhasználót számlál - ebből 155 millióan pedig fizetnek is érte.

Stabilan növekszik a Spotify felhasználóbázisa, a zenestreaming szolgáltatás már 155 millió előfizetőt és nem kevesebb mint 345 millió havi aktív felhasználót tudhat magáénak. Előbbi érték a vállalat napokban közzétett, 2020 negyedik negyedévére vonatkozó pénzügyi beszámolója alapján a várakozásokat felülmúló, 24 százalékos éves növekedést jelent, míg utóbbi, azaz az összes havi aktív felhasználó tábora 27 százalékkal lett népesebb. A leggyorsabban persze a szolgáltatást ingyenesen, reklámokkal megtűzdelve igénybe vevő ügyfelek száma növekszik, a 199 milliós létszám 30 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának értékeit.

A felhasználók sokasodása a bevételt is hizlalta, ugyanakkor a fentieknél érezhetően visszafogottabb ütemben. Ugyanis a prémium konstrukción belül az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel a Spotify által újonnan megcélzott régiókban, például Indiában és Oroszországban bevezetett kedvezmények miatt éves szinten 8 százalékkal csökkent, a cég jelentése szerint 4,26 euróra. Ezt a cég összesen hét országban a családi előfizetési csomag árának növelésével igyekezett kompenzálni.

spotifyill

A vállalat mindenesetre így is forgalomnövekedésről számolhatott be a Q4-ben, 2,17 milliárd eurós bevétele 17 százalékos előrelépésnek felel meg 2019 hasonló időszakához mérten. Ebből az összegből közel 1,89 milliárd eurót a prémium előfizetések tettek ki, 15 százalékos éves gyarapodás után, a hirdetések pedig látványos, 29 százalékos növekedést követően további 281 millió eurót termeltek a vállalatnak a negyedévben. A hirdetéseknek a podcastok különösen jó táptalajt jelentettek az időszakban, a cég szerint az utóbbiakból származó hirdetési bevétel több mint 100 százalékkal ugrott meg.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A menetelés dacára a szolgáltatás a 2020-as Q4-ben sem tudott termőre fordulni, jelentésében a vállalat 125 millió eurós veszteségről számolt be - ez ugyanakkor még mindig barátságosabb, mint az egy évvel ezelőtt, 2019 zárónegyedéve kapcsán jelentett, 209 millió eurós mínusz.

A későbbiekben a Spotify további áremelésekkel javítaná az egy előfizetőre jutó bevételt, a cég a népszerű családi csomag havidíját összesen 25 országban emeli meg, ebből Svédországban, Norvégiában, Finnországban és Izlandon a teljes drágulása is várható. A vállalat idén is komoly hangsúlyt fektet majd platformján a podcastokra, amelyek hallgatottsága duplázódott az elmúlt negyedévben - a vállalat szerint felhasználóinak mintegy 25 százaléka hallgatott bele a szolgáltatásban elérhető 2,2 millió podcast valamelyikébe 2020 utolsó három hónapjában.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról