Már Kínában sincs az öt legnagyobb mobilgyártó között a Huawei
Míg egy évvel ezelőtt toronymagasan vezette a helyi piacot, addig mostanra az öt legnagyobb mobilgyártó közé sem tudja, illetve tudta beverekedni magát a kínai Huawei Technologies.
Az egy évvel ezelőttihez képest jóval kevesebb okostelefon fogyott az idei második negyedévben Kínában, a világ legnagyobb okostelefon-piacán, ahol egyben jelentősebb koncentrációt is mutatnak a számok. Így míg egy évvel korábban öt gyártónak is sikerült lokálisan megugrania a tízmilliós értékesítési volument, addig ez az idei második negyedévben csak háromnak jött össze - áll a Canalys friss elemzésében.
A cég szerint a piac bezuhanása szinte egy az egyben a korábbi favorit, a Huawei kivérzésének köszönhető, mely az amerikai, illetve az amerikai technológiával gyártott komponensektől elvágva képtelen volt megfelelő mennyiségű okostelefont gyártani az időszakban.
Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?
Az egykori piacelsőt ért pofon méretét jól érzékelteti, hogy míg a Huawei a 2020-as második negyedévben több mint 40 millió készüléket adott el Kínában, addig 2021-ben ugyanebben az időszakban az ötmilliós volumen is éppen hogy összejött a cégnek - ezzel a társaság hét év után először kikerült a Top5 kínai okostelefon-gyártó közül.
A második negyedévben összesen 74,9 millió okostelefon fogyott az országban, 17%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A piacot a BBK Electronics két márkája, a Vivo és az Oppo vezeti összesen 34,2 millió eladott készülékkel, ám a legnagyobb növekedést (éves szinten 35%-ot) a Huawei helyét átvevő Xiaomi érte el, 12,6 milliós értékesítési darabszámmal.
Egyetlen, nem kínai szereplőként a listán továbbra is ott van az Apple, mely a második negyedévben a Canalys szerint 7,9 millió iPhone-t adott el az országban, alig 2%-kal többet, mint egy évvel korábban, a Top5-be pedig utolsóként befért a Huawei-ről tavaly év végén levált Honor is, mely szintén komoly visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, miután az eladások negyedéves szinten 12,8-ról 6,2 millió darabra estek vissza.