Szerző: Hlács Ferenc

2020. július 7. 09:17

2,65 milliárd dollárért vásárolja fel riválisát az Uber

Az akvirált Postmates az Uber Eats ételkiszállítási szolgáltatást egészíti majd ki.

Tetemes összeget csenget ki részvények formájában egyik komoly versenytársáért az Uber: mint a vállalat hivatalosan is megerősítette, 2,65 milliárd dollárért felvásárolja a Postmates futárszolgáltatást, amely egészen idáig Uber Eats ételkiszállítási szolgáltatásának egyik fontos konkurense volt.

Az akvizícióval az Uber egyelőre megtartja a Postmates márkát, a szolgáltatás mögött húzódó technológiát azonban elkezdi sajátjával összeolvasztani, sofőrjeinek pedig párhuzamosan mindkét márka zászlaja alatt lehetővé teszi a házhoz szállítást. A vásárlók továbbra is két külön alkalmazáson keresztül vehetik majd igénybe a szolgáltatásokat.

postmatesill_(1)

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az időzítés nem véletlen, az Uber vélhetően igyekszik minél szélesebb körben lefölözni a globális koronavírus-járvány miatt zakatoló ételkiszállítási piacot. Ahogy a felvásárlást megerősítő közleményében a cég kitér rá, az Uber Eats ételrendelései az idei Q2-ben több mint 100 százalékkal nőttek. Erre a vállalatnak nagy szüksége is van az időszakban, fuvarszolgáltatásának megrendelései ugyanis az ételkiszállítással éppen ellentétes trendet mutatnak, és a kijárási korlátozásokkal meredeken visszaestek.

A San Franciscó-i székhelyű Postmates jó kapcsolatai a kis- és közepes éttermekkel új szegmensek előtt is kaput nyithat az Uber számára, főként miután a cég nem csak étel, de egyéb termékek kiszállításával is foglalkozik. A Postmates szolgáltatása továbbá a olyan területekre is kiterjed, ahol az Uber Eats nem rendelkezik erős jelenléttel. Az Uber korábban egy másik hasonló riválist, a GrubHubot is megpróbálta bekebelezni, az egyeztetések ugyanakkor itt versenyügyi problémák miatt zátonyra futottak, és a céget végül egy európai kiszállítási óriás, a Just Eat Takeaway vásárolta fel, mintegy 7,3 milliárd dollárért.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról