Szerző: Koi Tamás

2020. február 19. 14:13

Megtévesztő árazásért 670 millióra bírságolták a Telekomot

Megtévesztette a Magyar Telekom a fogyasztókat egy 2016-ban és 2017-ben zajló értékesítési kampány során, a céget ezért 670 millió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal.

Folytatódik a kemény versenyhivatali bírságok időszaka: A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ma bejelentette, hogy a fogyasztók megtévesztése miatt 670 millió forintra bírságolta a magyar mobilpiac legnagyobb szereplőjét, a Magyar Telekomot. A büntetés érdekessége, hogy azt lényegében ugyanazért - megtévesztő árfeltüntetésért - kapta a Telekom, mint amiért a Telenort tavaly decemberben az iparág mindeddig legnagyobbnak számító, 1,8 milliárd forintos bírságával sújtották.

NEM ANNYI AZ ANNYI

A GVH döntése alapján a Magyar Telekom megtévesztően sugallta lakossági ügyfeleinek szóló reklámkampányaiban 2016 augusztusától 2017 áprilisáig, hogy a számukra kínált mobiltelefon-készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni. A reklámokból ugyanis nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza. A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.

telekom_shop_2

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

A Versenyhivatal vizsgálatában feltártak alapján az előfizetőknek a két éves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36.000 Ft-tal, NEXT M csomag esetén összesen 96.000 Ft-tal többet kellett fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna. A Versenyhivatal álláspontja szerint így megtévesztő volt a reklámkampányokban feltüntetett, kedvezményesnek mondott, esetenként 0 Ft-os ár.

A Telekom lapunknak küldött reakciójában az alábbiakat közölte:

A Telekom folyamatosan törekszik arra, hogy kedvező konstrukcióban kínáljon okostelefont ügyfeleinek. A GVH által kifogásolt kampány kapcsán a Telekom a jogsértést nem ismeri el, a döntés ellen várhatóan jogorvoslattal él, erről a döntés részletes tanulmányozását követően dönt.

Szinte ugyanezen indok alapján kapott rekord összegű versenyhivatali bírságot tavaly decemberben a Telenor Magyarország, a GVH által kifogásolt telenoros reklámkampány ugyanakkor több mint egy évig tartott, emellett figyelembe többek között az érintett fogyasztók igen jelentős számát, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat üzenetének erőteljességét, a kommunikáció nagyságrendjét és elhúzódó hatását, valamint azt a tényt, hogy a Telenor az elmúlt tíz évben összesen 4 alkalommal folytatott tisztességtelen, jogsértő kereskedelmi gyakorlatot a fogyasztókkal szemben. De kapott már milliárdos bírságot az elmúlt hónapokban - igaz más indokkal - a Vodafone Magyarország is.

IDÉN MÁR A MÁSODIK

Az utóbbi időszakban a Gazdasági Versenyhivatal bevallottan sűrűbben és egyre nagyobb összegekre szankcionálja a távközlési piac szereplőit. A Magyar Telekomot például idén egyszer már megbüntette a szervezet, mely mindaddig példátlan eszközzel élve szabott ki 350 millió forint összegű bírságot a vállalatra a fogyasztók megtévesztése miatt. A szervezet a Telekom egyik 2018-as kampányával (Most generáció) kapcsolatosan hozott határozatában először alkalmazta a lépcsős, feltételes bírságmeghatározást, vagyis a szolgáltatónak bizonyos feltételek teljesítése esetén csak a büntetés egy részét - legalább 100 millió forintot - kell megfizetnie.

A jövőbeli jogsértések visszaszorítását a Hivatal azzal is elő kívánja mozdítani, hogy több ügyben is előírta ún. megfelelési (compliance) program kidolgozását vagy fejlesztését. Az ilyen programok megvalósítása kötelezi a cégeket, hogy még a reklámkampányok üzeneteinek kidolgozásakor ellenőrizzék azok megfelelését a fogyasztóvédelmi előírásoknak. Ilyen előírást a Telekom ügyében hozott legújabb határozat nem tartalmaz.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.