Szerző: Koi Tamás

2020. január 28. 11:37:00

350 millió forintra büntette a GVH a Telekomot - feltételesen

Több százmillió forintot kell megfizetnie a Magyar Telekomnak egy újabb fogyasztóvédelmi hatósági döntés eredményeként, ám az illetékes Gazdasági Versenyhivatal a bírság jelentős részét elengedi, amennyiben a szolgáltató teljesít bizonyos feltételeket.

Eddig példátlan eszközzel élve szabott ki 350 millió forint összegű bírságot a Magyar Telekomra fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal. A szervezet a Telekom egyik 2018-as kampányával kapcsolatosan hozott határozatában először alkalmazta a lépcsős, feltételes bírságmeghatározást, vagyis a szolgáltatónak bizonyos feltételek teljesítése esetén csak a büntetés egy részét - legalább 100 millió forintot - kell megfizetnie.

A GVH döntése alapján a Magyar Telekom 2018. február 1. és 2018. március 31. között megtévesztette a fogyasztókat a „Most generáció” kampányában alkalmazott, maximális sebességű hálózatra utaló állításával.

A „maximális sebesség” kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csupán egy szűkebb előfizetői kör érhette el. 

telekom_shop_2

A Hivatal szerint a fogyasztók a reklámok alapján nem tudhatták, hogy a maximális sebesség pusztán egy általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri hálózatán - áll a GVH közleményében.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A hazai piacon eddig egyedülálló módon alkalmazott, úgynevezett lépcsős, feltételes bírságmeghatározás révén a Telekomnak lehetősége van arra, hogy a potenciálisan érintett fogyasztókat kompenzálja, így elkerülje, hogy a teljes, 350 millió forint összegű bírságot ki kelljen fizetnie. A cég ennek érdekében vállalta, hogy a fenti kampányidőszakban, valamint az azt követő két hónapban kötött, határozott idejű szerződéseket határozatlan idejűre módosítja (mobilnetes és vezetékes internetelőfizetők esetén egyaránt), illetve a mobilnetes ügyfeleket extra adattal kompenzálja.

Az érintett előfizetőket a szolgáltató számlalevélben és SMS-ben tájékoztatja a kompenzáció további részleteiről. A Telekom lapunkhoz eljuttatott állásfoglalásában közölte,  hogy az érintett szerződéseket 2020. március 1-jével hűségidő nélkülire módosítja, erről az ügyfeleket közvetlenül értesíti. Emellett ezen ügyfélkör mobil előfizetőinek ugyancsak március hónapban 3 GB extra adatmennyiséget biztosít díjmentesen, mely belföldön és EU roaming helyzetben egyaránt leforgalmazható. Amennyiben az előfizető korlátlan adatmennyiséget biztosító csomaggal rendelkezik, a 3 GB extra adatmennyiség az EU roaming helyzetben felhasználható adatmennyiséget növeli. Az extra adatmennyiség bekapcsolásának megtörténtéről az ügyfelek SMS üzenetet kapnak. A cég nem közölte, hogy pontosan hány ügyfelet kompenzál ilyen módon.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 18:36

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.