Szerző: Koi Tamás

2019. december 20. 12:12

Brutális rekordbírságot kapott a Telenor

Ismét milliárdos összegre büntetett egy távközlési céget a Gazdasági Versenyhivatal: a Vodafone Magyarországra december közepén kirótt 1,173 milliárdos bírság után most a Telenor Magyarország fizethet 1,8 milliárd forintot.

Decemberben valósággal tarolt a Gazdasági Versenyhivatal, már ami a telekommunikációs és IT-piaci vállalkozásokra kirótt büntetések összegét illeti: a Facebook írországi leányvállalata a hónap elején 1,2 milliárd forintos büntetést kapott, a Vodafone Magyarországot december közepén 1,176 milliárdra büntették, ma pedig a Telenor Magyarország kapott versenyfelügyeleti eljárást követően rekord összegű, 1,8 milliárd forintos büntetést. Az érintett vállalkozások a GVH szerint minden esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.

A hivatal a Telenor esetében azt kifogásolta, hogy az operátor egyes reklámjainál több mint egy évig nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy 0 Ft-osnak vagy kedvezményes árúnak hirdetett készülékei díjának egy részét beépítette az előfizetői díjba, amely így magasabb lett, mint az azonos tartalmú és idejű elköteleződéssel járó előfizetéseké.

telenor_astoria2

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A fogyasztók így a GVH álláspontja szerint a döntésük meghozatala előtt nem szerezhettek tudomást arról, hogy készülék vásárlásával magasabb előfizetési díj terheli majd őket a teljes, 24 hónapos elköteleződési időtartam alatt, és így nem tudtak élni azzal a lehetőséggel sem, hogy egy máshol, olcsóbban vett készülék mellé vásárolják meg ugyanazt az előfizetést olcsóbban a Telenortól - áll a GVH közleményében.

A hatóság a rekord összegű bírság megállapításánál figyelembe vette többek között az érintett fogyasztók igen jelentős számát, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat üzenetének erőteljességét, a kommunikáció nagyságrendjét és elhúzódó hatását, valamint azt a tényt, hogy a Telenor az elmúlt tíz évben összesen 4 alkalommal folytatott tisztességtelen, jogsértő kereskedelmi gyakorlatot a fogyasztókkal szemben.

Az eddig kiszabott büntetések mértéke ugyanakkor mind a Vodafone, mind a Telenor esetében eltörpül a mostani rekordbírsághoz képest. A Telenorra a fent említett négy esetből például csak három alkalommal szabtak ki tényleges bírságot, melyek összesített mértéke 27 millió forint volt, azaz a mostani bírságoló határozattal ennek az összegnek több mint a 66-szorosára rúg a büntetési tétel.

A Telenor Magyarország válaszában közölte, vitatja a GVH döntésének jogosságát, a bírság összegét súlyosan aránytalannak gondolja, ezért a döntés bírósági felülvizsgálatát fogja kérni. Az eset bonyolultságát egyébként a szolgáltató szerint jól mutatja, hogy a GVH hosszú ideig vizsgálta az ügyet, ezalatt a versenyhivatal álláspontja többször lényegesen változott. Az együttműködési szándék jeléül a Telenor már az eljárás folyamatában kiegészítette hirdetési gyakorlatát, továbbá a vizsgálat során a GVH szempontjait értelmezve felajánlotta, hogy saját költségén széleskörű, TV reklámmegjelenéseket is magába foglaló társadalmi információs kampányt indít. A versenyhivatal ezt a kötelezettségvállalási felajánlást elutasította.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról