Szerző: Koi Tamás

2020. február 11. 12:14

Csillapíthatatlan étvággyal fogyasztjuk a streaming tartalmat

Töretlenül nő a videostreaming-tartalom iránti fogyasztói igény, derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.

Töretlen lelkesedéssel fogyasztják a nézők a különböző videostreaming-szolgáltatók által kínált tartalmakat, a piac bővülése pedig a korábbi félelmekre rácáfolva egyáltalán nem okozott lemorzsolódást a szolgáltatóknál - legalábbis ez derül ki a Nielsen legfrissebb, az Egyesült Államokban végzett felméréséből. Eközben a szolgáltatók által kínált exkluzív tartalomkínálat folyamatosan nő, bár az elérhető tartalmak túlnyomó többsége ma még a lineáris tévécsatornák repertoárjában is megtalálható.

A kutatócég felmérésének egyik kulcsmomentuma, miszerint a streaming szolgáltatásokra előfizetők 93%-a ragaszkodik a meglévő szolgáltatójához, és akkor sem mondja le az előfizetését, ha megjelenik egy új cég a piacon. A Nielsen ezzel párhuzamosan eloszlatja azt a befektetői félelmet is, miszerint az újabb szolgáltatók megjelenésével szegmentáltabbá váló piac növekedése lassulhat.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A cég felmérése szerint a nézők igen jelentős hányadának nem okoz problémát több streaming szolgáltatónál előfizetni a tartalomra, a 18-34 éves korcsoportban - ahol a streaming média fogyasztása eleve a legnépszerűbb - a megkérdezettek csaknem fele legalább három szolgáltatásra előfizet, de még a teljes bázison belül is egyharmados ez az arány. 

A Nielsen a fogyasztói attitűdök mellett a tartalomkínálat jellegzetességeiről is igyekszik képet adni. Így például a felmérésből kiderült, hogy az Egyesült Államok médiapiacán (lineáris tévésugárzás és streaming videoszolgáltatás) tavaly összességében mintegy 640 ezer tartalmat tekinthettek meg a nézők, nagyjából 10%-kal többet, mint 2018-ban. A teljes tartalomkínálat 9%-a kizárólag valamelyik, az országban elérhető nagy streamingszolgáltató (Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ stb.) kínálatában volt elérhető.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról