Szerző: Hlács Ferenc

2019. december 10. 11:59

Rekordeladásokat hoztak a viselhető eszközök a harmadik negyedévben

A siker az IDC elemzése szerint főként a vezeték nélküli fülhallgatóknak köszönhető - a gyártóknál a közel 200 százalékos növekedés sem volt ritka.

Új rekordot döntöttek a viselhető eszközök eladásai az idei harmadik negyedévben, a szegmens értékesített, 84,5 milliós darabszáma 94,6 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi eredményeket az IDC jelentése szerint. A robbanásszerű növekedést a "hearables", azaz az AirPodshoz hasonló, vezeték nélküli fülhallgatók hajtották, amelyek az időszakban az eladások majdnem felét tették ki. A termékkategóriának a klasszikus jack aljzatok az okostelefonokról való egyre tempósabb kikopása is megágyazott az elemzők szerint, illetve a vezeték nélküli fülesek szélesedő funkciópalettája és egyre kedvezőbb ára is olaj volt a tűzre - nem beszélve az ugyancsak egyre népszerűbb virtuális asszisztensekről, amelyekhez út közben is gyors hozzáférést engednek a headsetek.

A szegmens élén az Apple lovagol, a cég irdatlan hajrával egy év alatt majdnem háromszorozni tudta eladásait a területen. A cupertinói óriás egész pontosan 195,5 százalékos növekedést produkált, ami 29,5 millió eladott eszközt jelent. A gyártó is rengeteget köszönhet fülben viselhető készülékeinek, így az AirPodsnak, illetve a hasonló Beats füleseknek is. A vállalat piacrésze is kilőtt, 23-ról egészen 35 százalékra. Az IDC szerint a cég a következő negyedévben is jó eséllyel megtartja vezető pozícióját, az Apple Watch Series 3 leárazásának, illetve az AirPods Pro megjelenésének hála.

idcwearables2019q3

A Xiaomi a dobogó második fokán jelentős lemaradással követi az Apple-t, a kínai cégnek 12,4 millió készüléket sikerült eladni az időszakban - persze panaszra itt sem lehet ok, hiszen ez 66,1 százalékkal több, mint a tavaly ilyenkor éve értékesített mennyiség. Ez a tempó ugyanakkor kevés volt a piaci részesedés megtartásához a versenyben, a Xiaomi így 17,1 helyett már csak 14,6 százalékos szeletet hasít ki magának a szegmensből.

A bronzérmes Samsung a JBL brand alatt megjelenő füleseivel kiegészítve szintén ugrásszerű növekedést mutatott, 156,4 százalékkal licitált rá 2018 hasonló időszakának eladásaira, így összesen 8,3 millió készüléket értékesített. Ezzel piacrésze 7,4-ről 9,8 százalékra kúszott fel. A sikerben persze az is közrejátszott, hogy a vállalat sok piacon Galaxy Buds füleseit és okosóráit okostelefonjaihoz csomagolva értékesíti.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Huawei-nek igencsak viszontagságos éve volt, ez azonban nem nyomta rá a bélyegét a kínai óriás teljesítményére a viselhető készülék piacán, amelyen a vállalat a negyedik helyet foglalja el - és a 2019-es Q3-ban brutális, 202,6 százalékos növekedést tudhat maga mögött. Ez 7,1 millió eladott eszközt jelent, ami a cég piacrészét 5,4-ről 8,4 százalékra hizlalta. A fő lendületet a cég számára most is a hazai piac adta, eladásainak mintegy 80 százaléka Kínára koncentrálódott.

A TOP 5-öt a Fitbit zárja, 3,5 millió eladott készülékkel, ami hajszálvékony, 0,5 százalékos növekedésnek felel meg. Ez a többi versenyző tempója mellett erősen visszavetette a cég piaci részesedését, amely 8-ról 4,1 százalékra esett vissza. A cég sorsát erősen árnyalja, hogy hamarosan a Google szárnyai alá vándorol, így jövője kapcsán egyelőre sok a kérdőjel. Az egyéb kategóriába tömörülő gyártók egyre inkább kikopnak a mezőnyből, összesített piacrészük a tavaly ilyenkor jelentett 39-ről 28,1 százalékra olvadt - az eladások ugyanakkor itt is látványosan növekedtek, a TOP 5-ből kiszorult gyártók 23,8 millió, azaz 40,4 százalékkal több készüléket értékesítetek, mint egy éve.

a címlapról