Szerző: Bodnár Ádám

2013. február 28. 11:16

Frissültek a céges Office 365 csomagok

A januárban bejelentett, otthoni felhasználóknak szánt Office 365 Home Premium után tegnap bemutatkoztak a vállalati csomagok is. Három új előfizetési konstrukció is van.

2011 nyarán indul el a Business Productivity Online Suite utódaként a Microsoft Office 365, amely egy előfizetéses konstrukcióban igénybe vehető, felhőalapú szolgáltatás üzleti felhasználók számára. Azóta ebbe a modellbe betagozódott az otthoni Office is a január végén elrajtolt 365 Home Premium révén, tegnap pedig frissültek az üzleti ajánlatok, amelyek immár az Office 2013 klienseit és szervertechnológiáit is tartalmazzák.

Az Office 365 létrejötte azon a felismerésen alapul, hogy sok cég nem akar vagy nem tud helyben Office szervereket (Exchange, Lync, SharePoint) üzemeltetni, ugyanakkor profitálhat a csoportmunkát támogató megoldásokból. A Microsoft várakozásai szerint a költségekre kimondottan figyelő kis- és középvállalatok a felhőbő nyújtott előfizetéses szolgáltatás keretében ki tudják használni az Office szerverek nyújtotta képességeket, amelyeket eddig a kapcsolódó költségek és az üzemeltetéshez szükséges szakértelem hiánya miatt hanyagoltak. Nagyvállalatoknál az Office 365 révén pedig olcsón lehet mindenkit bekapcsolni a cég "digitális vérkeringésébe", nem szükséges mindenkinek egy teljes Office-t telepítenie ahhoz, hogy elérje a vállalati levelezést, megosztott dokumentumokat.

Új csomagok

A vállalati Office 365 előfizetést többféle csomagban meg lehet vásárolni, ezek a jogosult felhasználók számában, a bennük foglalt termékekben, valamint természetesen árban különböznek. A korábbiak (Small Business, Enterprise) mellé három új előfizetési csomagot is bemutatott a Microsoft, ezek a Professional Plus, a Midsize, illetve a Small Business Premium. A három új ajánlat közül a legolcsóbb a ProPlus - ez gyakorlatilag nem más, mint a teljes Office 2013 Professional Plus csomag előfizetéses rendszerben értékesítve, felhasználónként havi 12 dollárért, mennyiségi licencvásárló ügyfeleknek. Egy felhasználó összesen 5 eszközre telepítheti fel a programokat és futtathatja őket akár a korábbi Office-verziókkal párhuzamosan is, mivel a terjesztés streaming-alapú.

A legkisebb cégeknek az Office 365 Small Business Premiumot ajánlja a Microsoft. Ezt legfeljebb 25 fős cégek vehetik igénybe, de a minimális felhasználószám nincs kikötve, azaz már akár egy ember is megveheti és használhatja (saját domainen is). A Small Business Premium ára felhasználónként 15 dollár egy hónapra (vagy 150 dollár egy évre), ebben benne vannak a hosztolt szerverek, a telepíthető Office 2013 alkalmazások PC-re (egy felhasználóhoz öt gép tartozhat) és mobil eszközökre, 25 gigabájtos postafiók, 7 gigabájtos SkyDrive Pro online tárhely, 24/7 órás telefonos támogatás és 99,9 százalékos vállalt rendelkezésre állás, pénzügyi garanciával.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ugyanennyibe, felhasználónként havi 15 dollárba kerül a Midsize csomag, amelyet legfeljebb 300 felhasználóra lehet megvásárolni, ennél nagyobb cégeknek már az Enterprise csomagok közül kell választania. A Midsize ugyanazokat a komponenseket tartalmazza mint a Small Business Premium, azonban támogat olyan képességeket mint az Active Directory integráció, az intranet-oldalak, valamint a projektalapú postafiókok. A különféle Office 365 csomagok árát és tartalmát itt lehet megtekinteni és a 30 napos tesztre is lehet regisztrálni.

Android, iOS: egyre valószínűbb

A bejelentés nem tárgyalta, mik a Microsoft konkrét tervei a mobil eszközökkel. A Windows Phone és a Windows RT integrálva tartalmazza az Office-klienseket, ezek hamarosan frissülni fognak 2013-as verziókra, más eszközökről pedig egyelőre az Office webes verzióját lehet használni, amelyet szintén frissített a Microsoft és felkészítette érintéses vezérlésre. A OneNote-ból és a Lyncből van kliens Androidra és iOS-re is, ezeket is rövid időn belül leváltják a 2013-as verziók. Tartják magukat a pletykák, hogy rövidesen a többi Office-kliens (Word, Excel, stb) megérkezik Windows mellett más mobil platformokra is, erről azonban egyelőre semmilyen hivatalos információ nem érkezett.

Miután a weben úgyis elérhetők az Office kliensek (Word, Excel, PowerPoint, OneNote), semmi sem indokolja, hogy a Microsoft ezeket ne adja ki a Windowszal versengő mobil platformokra is - a kliensek szélesebb körű elterjedtsége keresletet generálhat az előfizetéses szolgáltatásokért és szervertermékekért, amelyek a szabad és ingyenes vagy olcsóbb alternatívákkal szemben ma az Office versenyelőnyét biztosítják. Az Office legfontosabb ügyfélkörét jelentő nagyvállalatoknál a Microsoft valószínűleg nem akar azért hátrányba kerülni például a Google Appsszel szemben, mert nincs Androidon vagy iOS-en futó kliense.

Magyarországon csak később frissül

Az Office 365 meglevő előfizetői a bejelentéssel jogosulttá váltak az Office 2013 kliensek használatára (amennyiben persze ez benne van a megvásárolt csomagjukban), a szerveroldali komponenseket pedig folyamatosan frissíti a Microsoft, azok hamarosan minden felhasználónál 2013-as verzióra változnak (Exchange, SharePoint, Lync) és ezzel használhatóvá válnak bennük az új funkciók. Nagy Levente, a MIcrosoft Office-üzletágának vezetője a HWSW kérdésére telefonon elmondta, Magyarország a bevezetés szempontjából a második hullámban van, vagyis a hazai ügyfelek a második naptári negyedévben kapják meg majd a frissítést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról