Több millió állásra pályázó személyes adatait kotyogta el a McDonalds HR-chatbotja
Valahol mindig csodálom a McDonalds könyörtelen logisztikáját és hatékonyságát, ami óriási szervezettséget és fegyelmet igényel a színfalak mögött - hogy aztán időről-időre kiderüljön, hogy ennél a cégnél is csak emberek dolgoznak.
Méghozzá több millióan, a meglehetősen nagy fluktuáció miatt pedig az éttermi pozíciókba jelentkezők száma ma már olyan nagy, hogy az előválogatást a legtöbb régióban egy chatbotra, név szerint Oliviára bízza a vállalat a McHire (sic!) platform részeként.
Ebbe a rendszerbe kapott étteremvezetői szintű hozzáférést két biztonsági kutató az "123456" felhasználói név és jelszó párossal, majd egy API-szintű biztonsági rést kihasználva hozzáfértek egy
64 millió állásra jelentkező nevét, email címét, telefonszámát és lakcímét tartalmazó adatbázishoz.
Jelentős megtakarítás az OpenStack Cloud Pro szerver szolgáltatással (x) Használja ki az Openstack-alapú virtuális szervereinkre szóló 50%-os kedvezményt az első 3 hónapra - igény szerint óránkénti, havi vagy éves díjszabással!
A kutatók a belépést követően értesítették a McDonalds-t és a rendszer üzemeltető alvállalkozót, a Paradox.ai -t, utóbbi gyorsan leszögezte, hogy egy 2019-ben használt tesztadatbázisról van csupán szó, melyet valójában rég le kellett volna törölni, illetve nincs arra utaló jel, hogy a két kiberbiztonsági szakembert leszámítva bárkinek feltűnt volna a banális biztonsági rés.
A Paradox szerint a rendszer ma már nem is engedi, hogy hasonló jelszóval regisztráljanak a szolgáltatásba, ám a már meglévő, korábban létrehozott gyenge jelszavak megváltoztatása a felhasználó felelőssége. A cég szintén kijavította az API-sebezhetőséget, melyen keresztül a szakemberek elérték az adatbázist.