Egyetlen ábrán, hogy tarolta le Amerikát a Deutsche Telekom
Az amerikai távközlési piac legértékesebb szereplője három éve folyamatosan a Deutsche Telekom helyi leányvállalata, a T-Mobile US, mely lesajnált játékosként szinte a nulláról kezdve kapaszkodott fel az évtizedek során.
A vállalat most nagyon közel áll ahhoz, hogy a valaha volt legértékesebb amerikai távközlési céggé váljon, 270 milliárd dollár körüli piaci kapitalizációval - mindezt úgy, hogy ügyfélszámot tekintve még csak nem is piacvezető a cég, illetve szolgáltatáskínálatának gerincét a mobilos előfizetések adják, vezetékes szolgáltatást csak elvétve kínál.
Pedig bő tíz évvel ezelőtt még a Deutsche Telekom vezetése sem volt biztos benne, hogy helye van az Egyesült Államokban a T-Mobile-nak, majd miután kútba esett a cég eladása az AT&T -nek, Bonnban jól felszívta magát a menedzsment és rárúgta az ajtót a piacra.

Ehhez kellett egy láb, egy bizonyos John Legere-é, na meg a vele együtt érkező un-carrier filozófia, ami kb. minden írott és íratlan szabályt felrúgott a piacon (de leginkább az írott hűségszerződéseket), majd 2020-ban, amikor az egész világ a COVID-tól nyögött, jött a slusszpoén, a Sprint felvásárlása.
Ami innentől következett, arról beszéljen a fenti ábra, mely jól megmutatja, mit érnek most a nagy távközlési cégek a tengerentúlon. Érdekes adalék, hogy az anyacég, a Deutsche Telekom piaci tőkeértéke jelenleg 157,6 milliárd euró, azaz nagyjából 180,25 milliárd dollár - majd százmilliárd dollárral kevesebb, mint az amerikai leányvállalaté.