A bankszektorban is elindult a DÁP-alapú hitelesítés
A hazai pénzintézetek közül elsőként az OTP vezette be a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítási szolgáltatását saját webalkalmazásaiban – közölte a pénzintézet. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással azonosítsák magukat az OTP Internetbankban és rövid időn belül az OTP Portálokon, így gyorsabbá és kényelmesebbé válik számukra az ügyintézés akár hitelfelvétel esetén is.
A mobilalkalmazással való bejelentkezés egyelőre még hiányzik, tehát a mobilbankba egyelőre nem lehet DÁP-pal bejelentkezni, de erről nem tesz említést a közlemény sem – csak az Internetbanknál működik a login a DÁP mobilalkalmazásban elérhető adatokkal. Az OTP már dolgozik azon, hogy az általános ügyintézést is egyszerűsítse új fejlesztésekkel. Tervben van, hogy az ügyféladatok változását könnyebb legyen nyomon követni, például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhessen a banki nyilvántartásban is az új adattal, ami jelentősen leegyszerűsítené az adminisztrációt.
Kovács Bálint, az alkalmazást fejlesztő IdomSoft Zrt. solution product managere szerint a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással eddig mintegy kétszáz állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, emellett több mint 120 piaci szervezet dolgozik az azonosítási szolgáltatás bevezetésén.
Épp egy hete indult el a DÁP böngészőben használható, webes kimenete a tavaly megjelent mobilapp után dap.gov.hu címen, ahol úgy tűnik, egyelőre szinte még semmit nem lehet elintézni. Az első közműszolgáltatókat (többek között az MVM-et és több vízműszolgáltatót) követően június végén a telekommunikációs szolgáltatóknál nyílt meg a lehetőség van a Digitális Állampolgár programhoz csatlakozott előfizetőknek úgynevezett hitelesített fiókot létrehozni, illetve a platformhoz tartozó applikációval bejelentkezni. A rendszert a szektor szereplői közül elsőként a Magyar Telekom integrálta online ügyfélszolgálati felületébe.