Szerző: Koi Tamás

2025. január 6. 13:10

A márkaváltás után belehúz a fejlesztésekbe a One

Első átmárkázott boltjának átadásával egy időben bemutatta új otthoni szolgáltatásportfólióját és lakossági tarifáit a Vodafone és a Digi helyébe egyszerre lépő One Magyarország. A cég az integrációs folyamatok előrehaladtával a technológiai háttér fejlesztését is igyekszik felgyorsítani.

Január 6-án megnyitotta első, ún. "referenciaüzletét" a 4iG Csoporthoz tartozó One Magyarország a budapesti Westend bevásárlóközpontban. A cégvezetés szerint az üzlethálózat, illetve a márkaelemek fokozatos átalakítása nem merül ki az egyszeri átlogózásban, a háttérben rendkívül bonyolult műszaki-technológiai átállási folyamat húzódik, mely nagyjából másfél évvel ezelőtt kezdődött és az új márka bevezetésével még nem ért teljesen véget.

A One márka hivatalosan január 1-jétől váltotta le a Vodafone és Digi márkákat hazánkban egy nem egészen kétnapos, főként az ügyfélszolgálati csatornákat érintő részleges leállást követően. A szolgáltató új lakossági és kisvállalati tarifákat is ígért a márkaváltásra időzítve, melyek elsősorban a vezetékes portfólió esetében jártak kisebb-nagyobb változásokkal.

A távközlési cég így a televíziós, illetve a kombinált – vezetékes internetszolgáltatással kiegészített televíziós – csomagok tekintetében kínálja a legnagyobb újdonságokat. Az ügyfelek az új kínálatban 2 televíziós alapcsomag közül választhatják ki a számukra legideálisabbat, de a személyre szabhatóság érdekében a csomagok különböző, streaming tartalmakkal bővített verzióiból is választhatnak.

one_uzlet
(forrás: one magyarország)

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Az új tévés portfólió szerves része a már tavaly szeptemberben elindult OneTV, mely a lineáris tartalmak mellett médiaboxról elérhető applikációkat, beépített streaming tartalmakat, valamint OneTV mobilapplikációs szolgáltatást nyújt. A 114 lineáris csatornát tartalmazó, havi 8490 Ft-ért elérhető TV Family csomag műsorvisszajátszó funkciót is kapott (catch-up tv), amelynek köszönhetően az ügyfelek 7 napig visszajátszhatják a kiválasztott adást, emellett a műsorokat az előfizetők rögzíthetik és tárolhatják akár 90 napig külön díj nélkül.

Az új ajánlatok leginkább a korábbi Digi szolgáltatási területeken élők számára kínálnak komolyabb újdonságokat, számukra ugyanis eddig csak egy "fapados" lineáris tévés csomag volt elérhető, mely nem tartalmazott többek között sem műsorrögzítési sem catch-up tv lehetőséget és bár mobilapplikáció elérhető volt hozzá, azt hosszú évek óta nem fejlesztették érdemben. 

Azok az ügyfelek, akik vezetékes tv és internetszolgáltatást egyaránt igénybe vesznek a One-tól, a versenytársaknál megtalálható ajánlatokhoz hasonlóan kedvezményekben részesülnek, a cég így példának említi a Home Giganet 1000 és a Family TV csomagajánlatot, mely havonta 11490 Ft-ba kerül, ami a sávos kedvezményekkel 9192 Ft-ra csökkenthető. A One árgaranciát vállal ezekre a díjakra 2025-re, vagyis a tavasszal esedékes díjkorrekció ezekre az ajánlatokra nem vonatkozik.

A mobilszegmensben egyelőre kevés változást hozott az integráció és a márkaváltás, az egyetlen kézzelfogható újdonság, hogy a korábbi Vodafone-os vagy Digi-s vezetékes előfizetéssel rendelkezők egy új, korlátlan belföldi adatforgalmat és beszélgetést tartalmazó mobil előfizetést választhatnak a csomagjuk mellé havi 9990 Ft-ért cserébe. Kis mértékben változott január 1-jétől a feltöltőkártyás ajánlat, melynek kezdőcsomagja 3 GB adat és 10 perc lebeszélhetőséget nyújt, évek óta változatlan, 19 Ft-os percdíj mellett.

one_banyai
bányai tamás (forrás: one magyarország)

A boltnyitásra tervezett sajtótájékoztatón viszonylag kevés szó esett a folyamatban lévő műszaki fejlesztésekről, ugyanakkor Bányai Tamás, a One Magyarország vezérigazgatója elmondta, hogy a cég gigabit-képes hálózata mostanra kétmillió potenciális háztartást ér el. Bár az ügyfélbázis méretét tekintve nincsenek nagyságrendi eltérések, a One-nak ezen a téren van mit behoznia az első számú riválissal, a Magyar Telekommal szemben, hiszen a versenytárs legutóbb tavaly októberben 3,8 millió potenciális gigabites háztartásról, illetve végpontról számolt be, melyből 2,85 millió háztartás/végpont számára a jelenleg legfejlettebb optikai kapcsolat is elérhető.

Bányai a HWSW kérdésére a sajtótájékoztatón kifejtette, hogy az új szolgáltatási területeken már a One is az optikai kiépítéseket helyezi előtérbe, ezzel párhuzamosan zajlik a HFC-hálózat korszerűsítése is. A mobilhálózati fejlesztéseket illetően 2024-ben az 5G-s hálózati lefedettség növelése kevéssé volt fókuszban Bányai szerint, idén azonban ez a cég szándékai alapján változni fog.

A vezérigazgató kiemelte, hogy a Vodafone hálózatában háromszor annyi új bázisállomás épült a 4iG-akvizívió óta eltelt két évben, mint az azt megelőző kétéves időszakban.

A cég a magyar kormánnyal 2023 novemberében kötött stratégiai megállapodás értelmében vállalta, hogy 2028-ra 1000 állomáson telepít 5G-s szolgáltatást az elméletileg akár gigabites átviteli sebességre is képes C-sávban - hogy ebből mennyi valósult meg eddig, arról nem árult el konkrétumot Bányai.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról