Teljesen elkaszálta sokat vitatott jutalékrendszerét a Unity
Teljesen kivezeti egy évvel ezelőtt óriási tiltakozást kiváltó jutalékrendszerét a Unity játékengine-t gondozó, hasonló nevű cég. A társaság a runtime fee tavaly őszi bevezetését követően egyik pofont kapta a másik után, hiába kért bocsánatot és igyekezett gyorsan puhítani a feltételeken.
Tokkal-vonóval együtt kukázza az éppen egy évvel ezelőtt bevezetett, majd szinte azonnal átalakított jutalékrendszerét az azonos nevű játékengine-t birtokló Unity. A runtime fee tavalyi bevezetése óriási felzúdulást váltott ki a fejlesztői közösségben, mely a céget alapjaiban rengette meg.
A Unity éppen 2023. szeptember 14-én jelentette be, hogy bevezeti az ún. Unity Runtime Fee díjat, ami lényegében minden fejlesztőt, de eltérő mértékben terhelt volna, méghozzá a játékok utáni letöltéseket és bevételeket alapul véve.
A főként az indie fejlesztőket roppant kellemetlenül érintő változtatás pillanatok alatt kiverte a biztosítékot az iparágban: az ügy egy ponton odáig fajult, hogy a cég munkatársai halálos fenyegetéseket kaptak, ezért két irodát ideiglenesen be is zárt a vállalat a dolgozók biztonsága érdekében. Mindeközben a független fejlesztők, kis stúdiók sorra jelentették be, hogy a cégbe vetett bizalmukat elveszítve új engine után néznek, vállalva az ezzel járó esetleges hátrányokat is.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A Unity végül kicsivel több mint egy hét alatt belátta, hogy a helyzet tarthatatlanná vált és engednie kell a feltételekből, így úgy döntött, hogy a jellemzően kisebb indie fejlesztők, magánszemélyek, szervezetek által használt ingyenes Unity Personal csomag használóinak egyáltalán nem kell fizetniük az új díjat. A 12 hónap alatt kevesebb, mint 1 millió dolláros forgalmat termelő játékokra sem vonatkozik a sarc.
Hiába járt a változtatás bocsánatkéréssel, az eset helyrehozhatatlannak tűnő károkat okozott a Unitynek, ahonnan a teljesen hitelét vesztett vezérigazgató, John Riccitiello rövid úton távozott. A cég ezt követően novemberben 265, majd januárban további 1800 munkavállalót küldött el - utóbbi a teljes kollektíva negyedét jelentette.
A vállalat jelenlegi vezérigazgatója most bejelentette, hogy a Unity Runtime Fee véglegesen és minden formájában megszűnik, a jellemzően indie fejlesztők által használt Unity Personal előfizetés pedig továbbra is ingyenes marad majd.
Ezzel párhuzamosan a Unity Pro és Enterprise előfizetők éves költségei nőnek majd, előbbieknél 8, utóbbiaknál 25 százalékos mértékben.