Vállalati előfizetéssel erősít a Claude
Jön a Claude Enterprise, amivel az Anthropic versenyképesebbé válik a piacon egyértelműen vezető OpenAI ChatGPT Enterprise szintjével szemben.
Új előfizetői szinttel bővíti az Anthropic a Claude AI chatbotot, ezzel opciót kínálva azoknak a vállalati ügyfeleknek, akik több adminisztratív eszközt és kiterjesztett biztonságot szeretnének. A Claude Pro és Team mellé érkező Enterprise előfizetői csomag közvetlen versenytársa az OpenAI üzletspecifikus megoldásának, a ChatGPT Enterprise-nak, ami egy éve érhető el a piacon.
A többek közt Amazont és Google-t is befektetői közt tudható Anthropic startup március elején jelentette be Claude 3 nevű nagy nyelvi modellcsaládját, mely állítása szerint az OpenAI GPT-4 modelljét is lekörözi. A vállalkozásoknak szánt Claude lehetővé teszi, hogy a szervezetek belsős tudástárral használják a chatbotot, ami képes elemezni az információkat, kérdésekre válaszolni, összegezni, grafikákat és diagramokat készíteni, amolyan vállalatspecifikus AI-asszisztensként.
A Claude mindössze egy éve elérhető a vállalatok számára, így nem vitatható lemaradása van az OpenAI ChatGPT-hez képest, de az Anthropic elmondása szerint erőssége, hogy kisebb csapattal, de nagyobb sebességgel reagál az ügyfelek igényeire.
Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.
Az Anthropic vállalati kínálata néhány kulcsfontosságú szempontból azonban más a piacon lévő többi ajánlatnál: kontextusablaka 500 000 tokenből áll, ami azt jelenti, hogy az Anthropic modelljei akár 200 000 kódsort, több tucat 100 oldalas dokumentumot vagy egy kétórás hangátiratot képesek feldolgozni egyetlen promptban. A ChatGPT Enterprise és a Claude Team csomagja fele ekkora kontextusablakot kínál. A vállalati szint továbbá GitHub-integrációt is tartalmaz a mérnökcsapatok számára, hogy szinkronizálni tudják GitHub-tárolóikat a Claude-dal.
Az OpenAI-hoz hasonlóan az Anthropic is kiköti, hogy a Claude Enterprise ügyfeleinek adatait nem használja fel a technológia fejlesztéséhez és modellképzéshez. Ez kardinális tényező az érzékeny adatokkal dolgozó vállalkozásoknak, akik érthető mód nem szeretnének üzleti titkokat táplálni egy külső szolgáltatás adatbázisába.
Az Anthropic egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Claude Enterprise árát, csak annyit árult el, hogy a felhasználónként havi 30 dollárba kerülő Team csomagnál némileg drágább lesz.
Az európai felhasználók és vállalkozások a webes felületen és iPhone alkalmazáson keresztül férhetnek hozzá a Claude chatbothoz, de a legfejlettebb modellek, a Claude 3 Opus képességeit az előfizetéses Claude Pro csomag ügyfelei használhatják ki. Az Anthropic májusban dobta piacra a Claude Team előfizetés csomagokat is az európai térségben.
Az Anthropic hamar az egyik legérdekesebb startuppá vált a generatív mesterségesintelligencia-piacon, a befektetők márciusban 18,4 milliárd dollárra értékelték. Abban a hónapban az Amazon további 2,75 milliárd dolláros befektetést jelentett be, így az e-kereskedelmi óriás cégbe eddig befektetett teljes összege 4 milliárd dollárra nőtt.