Lesöpörték az Activision felvásárlását blokkoló keresetet
Nem lesz tárgyalás azután a csoportos kereset után, melyet amerikai gamerek nyújtottak be annak érdekében, hogy a bíróság blokkolja a világ eddigi legnagyobb játékipari felvásárlását.
A bíróság hétfőn tárgyalásra alkalmatlannak ítélte azt az amerikai gamerek által benyújtott csoportos keresetet, melyet azzal a céllal nyújtottak be a felperesek, hogy a testület blokkolja az Activision Blizzard 69 milliárd értékű, rekord magas értéken tervezett felvásárlását. A döntés kisebb győzelem a vevőnek, a Microsoftnak, de a redmondi óriáscég előtt még számos leküzdendő akadály tornyosul, mielőtt nyélbe ütheti az üzletet.
Az ominózus keresetet tavaly decemberben adta be a Kaliforniai Szövetségi Bíróságon tíz magánszemély, két héttel azután, hogy az amerikai versenyfelügyeleti szerv, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság saját hatáskörében is megindította a jogi eljárást az akvizíció ellen. Ennek az eljárásnak a kimenetele ugyanakkor nem halasztó hatályú, ráadásul az első meghallgatás is csak augusztusban várható, jóval azután, hogy az akvizíciót vizsgáló brit és uniós hatóságok döntenek az ügyben.
Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?
A mostani csoportos kereset elkaszálása kapcsán a bíró arra hívta fel a figyelmet, hogy a beadványban szereplő állításokat, miszerint a felvásárlás többek között növekvő árakhoz, csökkenő innovációhoz és a választék szűküléséhez vezet, nem sikerült megfelelően alátámasztaniuk a benyújtóknak.
A Microsoft eddig minden vizsgálat és jogi eljárás kapcsán leszögezte, hogy az akvizíció semmilyen módon nem torzítja a versenyt a videojátékok piacán, illetve a kifogásokban megfogalmazottakkal éppen ellentétes hatást vált majd ki, azaz elősegíti a versenyt, és mind a játékosok mind a videojáték-fejlesztők számára többlet lehetőségeket biztosíthat.
A cég eddig sikerrel állította az ügye mellé a Nintentód és az Nvidiát - mindkét vállalattal tíz évre szóló licencmegállapodást kötött a Microsoft, mely biztosítja, hogy a jövőben az Xbox (PC) platformon megjelenő címek egy évtizedik automatikusan bekerülnek a Nintendo és az Nvidia katalógusába. Az ügylet leghangosabb ellenzője, a japán Sony ugyanakkor eddig hallani sem akart hasonló licencmegállapodás aláírásáról, a különböző meghallgatásokon pedig kitartóan érvel amellett, hogy az Activision Blizzard tulajdonosi szerkezetének változása hosszútávon igenis torzítja a versenyt a videojátékok szegmensében.