Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. szeptember 23. 11:08

Az Apple szabályainak megkerülésével vádolják a Metát

Az Apple tavaly bevezetett adatvédelmi frissítése jelentősen megnehezíti az alkalmazások számára, hogy nyomonkövessék a felhasználói viselkedést, egy friss vád szerint a Meta akár ügyeskedhet is a háttérben a Facebook és az Instagram szolgáltatásaival, a cég természetesen ezt tagadja.

Csoportos kereseti pert indítványoztak felhasználók a Meta ellen a kaliforniai kerületi bíróságnál azzal a váddal, hogy a Facebook és az Instagram alkalmazások továbbra is képesek követni az iPhone-tulajdonosokat webhelyeken keresztül az Apple követőkód-tiltása ellenére. A dokumentumok szerint a közösségi óriás megkerüli a cupertinóiak App Tracking Transparency (ATT) funkcióját, és megsérti a jogosulatlan adatgyűjtést tiltó szövetségi és állami törvényeket is.

A Metáról feltételezik, hogy követőkódot helyezett el arra az esetre, ha a felhasználó alkalmazáson (pl. a Facebookon) belüli böngészőt nyitna meg, ami attól függetlenül tette lehetővé a tevékenysége megfigyelését és az adatai gyűjtését, hogy arra az alkalmazásnak engedélyt adott volna. A múlt héten egy másik hasonló panaszt is benyújtottak már a cég ellen.

meta_apple_per

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

Az iOS 14.5-ös frissítésével érkező ATT irányelve, hogy a fejlesztőknek még abban az esetben is engedélyt kell kérniük, hogy bizonyos, más cégek alkalmazásaiból vagy webhelyeiről származó információkat használjanak fel hirdetési célokra, ha a felhasználó már beleegyezett ebbe. Természetesen a Meta az újítás ellen tiltakozók táborát erősítette, és arra kérte felhasználóit, engedélyezzék a nyomonkövetést.

A Meta visszautasítja a szerinte alaptalan vádakat, hozzátéve, hogy az alkalmazáson belüli böngészőben is tiszteletben tartja a felhasználók preferenciáit. Egyelőre nem biztos, hogy az ügy csoportos kereseti státuszt kap, de jól mutatja a jelenlévő feszültséget a Meta és az Apple közt. Míg az Apple a privacy védelmezőjeként a magánélet védelmét erősítő fejlesztésként hivatkozik az ATT-re, annak kritikusai szerint arról van szó, hogy a cupertinóiak nagyobb szeletet akarnak maguknak a hirdetési piacon.

Már számokkal is mutatható, hogy a módosítás valóban az Apple malmára hajtja a vizet saját platformján, egyre többet költenek a hirdetők az Apple Search Adsen keresztül. Az alkalmazásfejlesztők online hirdetésekre fordított költéseiből természetesen azért továbbra is a Google hasítja ki a legnagyobb szeletet (34%), amit követ a Facebook (28%), majd az Apple (15%). A jövőben egyébként egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetések a túlságosan látható, rendszerszintű hirdetéseket eddig csak elvétve alkalmazó iOS-ben, az Apple tervei közt szerepel a digitális hirdetési üzletág dolgozói állományának megduplázása is.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

2

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.