Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 18. 10:13

Nem kap több spektrumot az autóipar az USA-ban

Jogerősen is elvették az eredetileg az iparág számára fenntartott, fejlett kommunikációs technológiákhoz használt spektrum egy részét az amerikai autóipari szereplőktől, miután mind a szakhatóság, mind a másodfokon eljáró bíróság úgy vélte, hogy az iparág rendre nem hozza az ígért fejlesztéseket.

Végleg eldőlt, hogy a heves autóipari lobbi ellenére az 5,9 GHz-es frekvenciasávban az eredetileg allokált 75 MHz-nyi blokknak csak egy részét - 30 MHz -et - használhatnak majd járműkommunikációs célokra az Egyesült Államokban, miután a helyi hírközlésszabályozó szerv, az FCC tavalyi, sávátrendezésről szóló határozatát másodfokon is megerősítette az illetékes bíróság.

A testület egyetértett a szakhatósággal abban, hogy az amerikai autóipar a folyamatos ígérgetések ellenére alig lépett előre a V2V (vehicle-to-vehicle) és a V2X (vehicle-to-everything) technológiák gyakorlati implementálásában, ezért a részükre fenntartott értékes spektrum egy részét inkább a nem licencköteles vezeték nélküli technológiák, így elsősorban a WiFi számára allokálják.

A fenti két technológia működésének alapját adó frekvenciasáv sorsáról több mint 22 éve döntött az FCC, mely előírta, hogy az 5,9 GHz-es frekvenciasávban el kell különíteni egy 75 MHz-es sávrészt az ún. dedikált rövid hatótávolságú kommunikációs rendszerek (DSRC) részére, melyek később hozzájárulhatnak a jármű- és közlekedésbiztonság növeléséhez.

v2x_2

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

A járművek közti vezeték nélküli kommunikációs rendszerek elterjedését az Obama-adminisztráció azzal próbálta katalizálni, hogy rendeletben tette kötelezővé, hogy bizonyos időponttól kezdődően minden, az Egyesült Államokban forgalomba helyezett új autó V2V-képes legyen. Ezt a rendeletet azonban Donald Trump 2017-ben visszavonta, egyben az első, komoly intő jelet mutatva az autóipar számára a technológia érettségével és elterjedtségével elégedetlen kormányzat részéről.

Az intelligens járműkommunikáció egyik úttörő szereplőjének számító, magyar hátterű Commsignia szerint ugyanakkor nincs itt valójában semmi látnivaló. A cég szerint nem változott semmi érdemben azóta, mióta az FCC döntött arról, hogy a wifi-nek adja át a korábban V2X-nek fenntartott 75 MHz-es sáv egy 45 MHz-nyi részét, így maradt 30 MHz - sőt, a bírósági döntés valójában megerősített a V2X létjogosultságát.

A vállalat leszögezi, jelenleg is vannak működő V2X rendszerek USA-szerte, ezek eddig is az engedélyezett sávokban működtek. Az amerikai projektek nagy része egyébként nem a vehicle-to-vehicle közlekedésbiztonsági megoldásokra fókuszálnak, hanem városok és útkezelők használják a V2X-et a hatékonyság növelésére. Például zöld lámpával szabad utat biztosítanak a kereszteződésekben a tűzoltóknak, mentőknek, vagy akár a hókotróknak. Las Vegasban az önvezető autók is hatékonyabban, gyorsabban tudnak átkelni a kereszteződéseken azáltal, hogy V2X-alapon információt adnak a közlekedési lámpák aktuális és várható állapotáról.

Európában egyébként jelenleg 40 MHz van kiosztva az V2X road safety-nek, ami nem sokkal több, mint az USA-ban elérhető 30 MHz - ezen már működnek a például a Volkswagen autóiban a V2X-alapú közlekedésbiztonsági megoldások. Eközben Kína is lendületesen halad a V2X bevezetésével, és más országokban is aktívan foglalkoznak vele (Korea, Tajvan, Ausztrália), vagyis a technológia nem fog eltűnni a süllyesztöben - szögezik le a Commsigniánál.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

2

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.