Szerző: Koi Tamás

2022. május 18. 09:34

Gőzerővel dolgozik a Facebook automatikus moderációja

A Meta két meghatározó platformján, a Facebookon és az Instagramon dolgozó, automatizált moderációs mechanizmusok lényegesen hatékonyabban tették a dolgukat az év elején, mint a tavalyi év végén.

Minden korábbinál hatékonyabban végzi a közösségi szolgáltatások szabályzatába ütköző tartalmak eltávolítását a Meta a céghez tartozó két platformon, a Facebookon és az Instagramon - derül ki a vállalat rendszeresen kiadott negyedéves átláthatósági jelentéséből. A változás legfőképpen a Facebook esetében szembeötlő, ahol közel kétszer annyi erőszakot ábrázoló tartalmat távolítottak el az idei első negyedévben, mint tavaly év végén.

A jelentés szerint az év első háromhónapos időszakában a Facebookról 21,7 millió erőszakos cselekedetet ábrázoló vagy erőszakos cselekedetre buzdító tartalmat távolítottak el, míg az Instagram esetében jóval kisebb, negyedéves szinten mintegy 2,7 millió az ilyen posztok száma.

facebook_german_mod

A cég szerint a szabálysértő posztok több mint 98%-át még azelőtt eltávolították az oldalról, hogy azokat bárki jelezte volna a moderáció számára.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Mindez a Meta szerint elsősorban a proaktív tartalomszűrési rendszeren végzett fejlesztéseknek köszönhető, melynek olykor olyan posztok is áldozatul esnek, melyek valójában nem ütköznek az oldal(ak) szabályzatába. A cég az első negyedévben összességében 756 ezer posztot tett újra elérhetővé, miután a szerző fellebbezése az algoritmus döntésével szemben jogosnak bizonyult.

Bár a jelentés szerint az algoritmusok egyre fejlettebbek, bizonyos, kirívó helyzetekkel továbbra is látványosan elhasal a rendszer. Ilyen volt a múlt szombati, Buffaloban történt tömegmészárlás, melyet az elkövető élőben közvetített a Facebookon, a videó pedig futótűzként járta be a közösségi médiát, így volt olyan változata, melyet a megjelenést követő kilencedik órában töröltek csak, amikor már több mint 46 ezer megosztást kapott.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról