:

Szerző: Habók Lilla

2022. április 21. 13:45

AMP-kerülő funkcióval rukkolt elő Brave böngésző

A Brave szinte már megszokott módon a Google-t veszi célkeresztbe, és ezen belül is az AMP oldalak látogatásáról szeretné lebeszélni a felhasználókat. A cég szerint a mobilwebes formátum csak a keresőóriás adatgyűjtési céljait szolgálja, ezért a böngésző egy új funkciót vezet be az AMP-oldalak kikerülésére.

Régóta feszegeti a Brave a határokat, hogyan lehetne az internetezőket weboldalakon át követő megoldásokat kiiktatni a folyamatból, amelyek közé a Google-féle Accelerated Mobile Pages (AMP) formátumot is sorolja. Úgyhogy a böngésző bevezette a De-AMP funkciót az egyszerűsített mobiloldalak átugrására. Ha a felhasználó bekapcsolja az AMP elkerülést, akkor a Brave a lehetséges helyeken hagyományos weboldalra irányítja az internetezőt. Ahol pedig nem megoldható a normál weboldal betöltése, ott a böngésző meggátolja az oldal betöltését.

A cég közleménye elég élesen fogalmaz, hogy miért volt szükség a De-AMP bevezetésére, mivel mérnökei szerint a Google ezen keresztül még könnyebben tudja követni a felhasználók böngészési szokásait. Ezenkívül a Brave meglátása alapján az AMP összezavarja az internetezőket, lassítja a weboldalak betöltését, összességében károsnak tartja a felhasználókra és a webre egyaránt. Továbbá a cég megemlíti, hogy az AMP 2.0 még az előző verziónál is negatívabb tulajdonságokkal fog rendelkezni.

brave_weboldal_reszlet
A Brave saját bemutatója a felhasználókat védő böngészős megoldásairól, részlet (Forrás: Brave) 

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Eredetileg a Google célja az AMP formátum bevezetésével a mobiloldalak egyszerűsítésének és gyorsabb betöltésének megoldása volt. Sokan azonban a kezdetektől támadják a megoldást, és a Brave-hez hasonlóan a Google hatalmi törekvéseinek eszközét látják benne, mivel az AMP oldalak közvetlenük a keresőóriás szerverén kapnak helyet, az állítólagos gyorsítás érdekében. Többek közt a vitatott mobilos formátum a Google elleni antitröszt panaszban is szerepel, mivel benyújtói szerint a keresőóriás nem csak hogy előnyben részesíti az AMP oldalakat a keresőben, de még direkt lassítja is a nem-AMP oldalak betöltését, és rákényszeríti a kiadókat a Google hirdetési megoldásainak használatára.

A felhasználók adatvédelmét hirdető Brave viszont a kiadók érdeket és problémái helyett az internetezők szempontjából közelíti meg a kérdést. A böngésző már korábban is harcba szállt többek közt a fingerprinting eljárással, amely a felhasználók különböző weboldalakon átívelő követésére szolgál - a cookie-engedélyek megadásától függetlenül. A cég akkor a fingerprintinghez használt bizonyos paraméterek véletlenszerű értékekkel való helyettesítésével próbálkozott. Ezzel szinte párhuzamosan pedig a Mozilla egy folyamatosan frissülő adatbázist kezdett vezetni az eljárást használó cégekről, és a Firefox-ban automatikusan blokkolja az érintett doméneket.

A De-AMP most ezen kezdeményezések sorához csatlakozik, csak éppen kifejezetten az AMP oldalak blokkolására szorítkozik, a felhasználói adatok begyűjtésének megakadályozása érdekében. Az új funkciót szokásos módon az érdeklődők a böngésző legfrissebb Nightly kiadásában és Béta verziójában próbálhatják ki, majd a funkció az 1.38-as desktop és androidos frissítéssel válik széleskörben elérhetővé, iOS-re pedig "hamarosan" érkezik.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.