Szerző: Koi Tamás

2022. február 7. 11:48

Kártérítési per indult a Google ellen Európában

Egy uniós bírósági döntést követően máris befutott az első kártérítési követelés a Google anyacégével, az Alphabettel szemben a cég árösszehasonlító szolgáltatásának működése kapcsán.

Ahogy arra számítani lehetett, kisebb lavinát indított az Európai Unóban, hogy az Európai Unió Bíróságának Törvényszéke tavaly novemberi fellebviteli ítéletében fenntartotta, hogy az Európai Bizottság jogosan bírságolta meg 2,4 milliárd euróra 2017-ben a Google-t, amiért a cég az árösszehasonlító-szolgáltatások piacán versenyellenes magatartást folytatott.

Részben a másodfokú ítélet alapján felépített jogalapra hivatkozva most egy svéd versenytárs, a PriceRunner nyújtott be kártérítés iránti kérelmet az illetékes bíróságon, 2,1 milliárd euró megfizetésére vonatkozóan. A PriceRunner jogászai szerint a Google az évek során az EU által is megállapított versenyellenes magatartásával súlyos károkat okozott a cégnek és a fogyasztóknak egyaránt.

google_shopping

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A 2017-es döntést megelőző vizsgálat igazolta, hogy a Google a keresőmotorok piacán élvezett dominanciáját arra használta, hogy egy másik Google-termék, az árösszehasonlító szolgáltatások között versenyző Google Shopping számára előnyt szerezzen, ezzel pedig megsértette az uniós versenyügyi normákat.

Az ügyet lezáró határozatban foglalt előírások szerint a Google köteles azonos elbírálás alá venni a saját összehasonlító szolgáltatását és a versenytársakét, illetve keresőtalálatok között azonos algoritmusok ("folyamatok és metódusok") alapján kell rangsorolnia és köteles a Bizottság felé bemutatnia, hogy ezt hogyan implementálja.

A cég ezeknek a feltételeknek határidőben eleget is tett, illetve saját állítása szerint a piac azóta valósággal virágzik, hiszen az azóta eltelt időszakban több mint 700 árösszehasonlító szolgáltatás több milliárd kattintást generált.

Az Alphabet ezzel együtt sem hagyta annyiban az ügy lezárását, mely januárban újabb fellebviteli szakaszába ért, ezúttal már a Kúria előtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról